شناسهٔ خبر: 47085726 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

محاکمه یک شهروند ایرانی در آمریکا به دلیل نقض تحریم‌های تهران

وزارت دادگستری آمریکا یک شهروند ایرانی را متهم به نقض تحریم‌های اعمال شده علیه تهران کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آمریکا یک شهروند ایرانی را به دلیل نقض تحریم‌های محاکمه می‌کند.

بر این اساس، وزارت دادگستری آمریکا مهرداد انصاری، یک شهروند ۳۹ ساله ایرانی و دو تن دیگر با متهم به نقض قانون منع تجارت با ایران کرد.

این افراد متهم هستند قطعات و کالا‌هایی به ایران ارسال کرده اند که دارای کاربرد‌های دوگانه بوده است. مهرداد انصاری با کمک یک شهروند تایوانی در بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ بیش از ۱۲۵۰ معامله شامل ۱۰۵ هزار قطعه با بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار ارزش به ایران صادر کرده اند.

این افراد متهم هستند بدون آنکه مجوز لازم را کسب کنند اقدام به نزدیک به ۶۰۰ معامله با ۶۳ شرکت آمریکایی کرده اند. قرار است اول ماه سپتامبر (شهریورماه) حکم نهایی این شهروند ایرانی صادر شود.

دیگر متهم این پرونده که یک شهروند تایوانی است پیشتر به ۲ سال زندان محکوم شده بود. با این حال، یکی دیگر از متهمان که ایرانی است تاکنون بازداشت نشده است.

وزارت خزانه داری آمریکا به عنوان یکی از بازو‌های سیاست خارجی این کشور مسئول اعمال تحریم‌های مختلف علیه کشور‌های مخالف واشنگتن است. براساس طیف گسترده‌ای از تحریم‌های آمریکا علیه ایران، صادارت، بازصادرات، فروش مستقیم و غیرمستقیم و اساساً هر گونه داد و ستد فناوری‌ها و کالا‌های آمریکایی با ایران نیازمند دریافت مجوز ویژه است.

وزارت دادگستری آمریکا در صورت نقض این قوانین می‌تواند اقدام به پیگرد قضایی متخلفان کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما