شناسهٔ خبر: 47085688 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گفت‌وگو|

تامین برق صنایع بزرگ از طریق بورس انرژی

سخنگوی صنعت برق گفت: هدف از ارائه برق صنایع بزرگ در بورس انرژی کاهش نقش دولت و مشخص شدن قیمت به صورت شفاف در بازار است.

صاحب‌خبر -
مصطفی رجبی مشهدی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به عرضه برق در بورس انرژی اظهار کرد: مطابق مصوبه هیئت وزیران در مهر سال گذشته مقرر شد که صنایع بزرگ که مصرف برق آن‌ها بالای ۵ مگاوات است، برق خود را از طریق بورس انرژی تامین کند.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه توانیر خریدار انحصاری برق را به صورت تفکیکی به صنایع واگذار می‌کند، تصریح کرد: هدف از اجرای این مصوبه کاهش نقش دولت در تعیین قیمت و مشخص شدن قیمت‌ها به صورت شفاف و از طریق بازار است.
 

وی با بیان اینکه مطابق این مصوبه معاملات خرید برق از بورس انرژی آغاز شده است، افزود: ۶۹۰ واحد صنعتی که مجموع ۲۷ درصد مصرف برق را به خود اختصاص دادن مشمول استفاده از این مصوبه هستند.

رجبی مشهدی بیان کرد: شرکت‌هایی که فاقد کد معاملاتی در بورس هستند و یا امکان خرید برق در این دوره زمانی را ندارند، باید الحاقیه‌ای با شرکت توزیع برق یا شرکت‌های برق منطقه‌ای امضا کند.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: بر اساس مفاد این الحاقیه شرکت‌های برق به نمایندگی از صنایع برق مورد نیاز آن‌ها را از طریق بورس خریداری خواهند کرد

وی افزود: با اجرای این مصوبه میزان سرمایه‌گذاری در صنعت برق افزایش پیدا خواهد کرد و شرکت‌های تولید کننده می‌توانند برق تولیدی خود را به صورت نقدی بفروشند و میزان نقدینگی خود را افزایش دهند.
 
انتهای پیام/

نظر شما