شناسهٔ خبر: 47085554 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفتگو با مهر اعلام شد؛

نهاده ها قطره چکانی ترخیص می شوند

زهرا مهدوی

رئیس هیات مدیره انجمن خوراک دام با اشاره به اینکه به دنبال افزایش نرخ مصوب نهاده های دامی، افزایش قیمت محصولات پروتئینی امری بدیهی است، گفت: تخصیص ارز به نهاده های دامی قطره چکانی است.

صاحب‌خبر -

مجید موافق قدیری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به افزایش نرخ مصوب نهاده‌های دامی گفت: قیمت هر کیلوگرم کنجاله سویا ۳۴۰۰ تومان، جو ۱,۸۰۰ تومان و ذرت نیز ۱,۹۰۰ تومان تعیین شده و بر این اساس طبیعتاً قیمت خوراک آماده و محصولات پروتئینی نیز افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: قیمت هر کیلوگرم ذرت نسبت به سال ۹۹؛ ۱۱.۷ درصد، سویا ۶ درصد، کرایه حمل ۳۵ درصد، دستمزدها ۴۲ درصد و ریز مغذی‌ها ۲۶ درصد رشد داشته است.

قدیری ادامه داد: بنابراین متوسط افزایش قیمت خوراک مرغ گوشتی نسبت به قیمت مصوب سال ٩٩ باید حدود ٢۶ درصد و متوسط افزایش قیمت خوراک مرغ تخمگذار نسبت به مصوب سال ٩٩ حدود ٢۵ درصد باشد.

وی تاکید کرد: علاوه بر این افزایش قیمت محصولات پروتئینی همچون شیر، گوشت مرغ و تخم مرغ نیز امر بدیهی است و به نظر می‌رسد در این زمینه با افزایش قیمت مواجه باشیم.

این فعال بخش خصوصی درباره آخرین وضعیت تخصیص ارز نهاده‌های دامی نیز گفت: تخصیص ارز به نهاده‌های مانده در گمرکات قطره چکانی است که این در شرایط حساس فعلی امر مطلوبی نیست و احتمال دارد در آینده ما را با مشکل مواجه کند.

نظر شما