شناسهٔ خبر: 47085314 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین :

انقلاب اسلامی توازن قوا را به سود آرمان فلسطین تغییر داد

تهران – ایرنا - دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین - فرماندهی کل گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، توازن قوا به سود آرمان فلسطین تغییر کرد.

صاحب‌خبر -

احمد جبریل جمعه شب در گفت و گو با ایرنا افزود: پیروزی های اخیر فلسطین و محور مقاومت از برکات انقلاب اسلامی و حمایت ها و پشتیبانی های آن از امت اسلامی و در راس آن آرمان فلسطین است.

وی گفت: اصول سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال فلسطین در اشکال مختلف متبلور شده است که یکی از ابعاد آن روز قدس است که نشان دهنده، دورنگری و بصیرت نافذ امام خمینی(ره) است.

جبریل اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران و همه مسئولان آن در همه سطوح، راهی که امام خمینی ترسیم کرده است را ادامه داده اند.

***عادی سازی روابط با دشمن

وی بیان کرد: مصائب فلسطین به خاطر تفرقه اعراب و ایستادن برخی ازبخش های امت اسلامی درکنار دشمنان خود و تکیه بر سیاست های غربی و آمریکایی به طول انجامید.

دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین - فرماندهی کل افزود: این حاکمان دنباله رو، چیزی از اراده آزاد سیاسی ندارند و این رژیم های مستبد، برای حفظ تاج و تخت و سلطنت خود در جهت منافع دشمنان امت اسلامی انجام وظیفه می کنند.

جبریل تصریح کرد: اما این اقدامات، نتواسته است اراده ملت فلسطین را در طول بیش از ۷۰ سال درهم بشکند یا تضعیف کند.

وی بیان کرد: ملت فلسطین در همه این سال ها هویت ملی، عربی و اسلامی خود را تقویت کرده است و در این راه خون های گرانبهایی را تقدیم کرده است و همچنان برغم همه دشمنی هایی که روز به روز متنوع تر می شود و شیوه های سیاسی و نظامی آن تغییر می کند، در این راه فداکاری می کند.

جبریل گفت: این دشمنی ها و توطئه ها به خطرناکترین مراحل خود رسیده است که هدف از آن ایجاد نا امیدی و سرخوردگی در ملت فلسطین و ایجاد تردید در عادلانه بودن این اعتقاد و آرمان است.

وی اظهار کرد: عادی سازی روابط با رژیم شهیونیستی و حتی ائتلاف با آن آخرین نمونه و شیوه دشمنی با آرمان فلسطین است.

دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین گفت: کسانی که برای عادی سازی روابط به سوی دشمن صهیونیستی شتافتند هیچ زمانی در کنار فلسطین نبودند و هیچ کمکی به مبارزان راه آزادی فلسطین نکردند بلکه گاهی اموالی را آن هم برای پیشبرد اندیشه ها و ایده های اربابان خود هزینه می کردند، این حاکمان باری را از دوش فلسطین برنداشتند بلکه سربار این ملت بوده اند و از پشت به فلسطین و آرمان فلسطین خنجر زده اند.

جبریل اضافه کرد: آرمان فلسطین فرصت های گرانبهایی را در جهان عرب به خاطر این حاکمان خائن از دست داده است زیرا پایتخت های آن ها به جای اینکه عمق راهبردی مبارزه و جهاد ما باشد به پایگاه های توطئه علیه فلسطین تبدیل شده است تا جایی که کار آن ها به جایی رسیده است در سالروز اشغال و آغاز بیچارگی ملت فلسطین با دشمن فلسطین جشن می گیرند.

***سازش کاران شکست می خورند

وی گفت: دستاوردهای مقاومت را نمی توان با دستاوردهای مذاکرات مقایسه کرد زیرا این مقاومت است که در مقابل تلاش ها برای یهودی سازی، عادی سازی روابط و محاصره ایستاده است.

جبریل افزود: مقاومت توانست توطئه های صهیونیستی درمنطقه که اوج آن جنگ مستقیم با محور مقاومت از طریق تجاوز مستقیم به لبنان، حمله به غزه و جنگ جهانی با سوریه را به شکست بکشاند و هدف از همه این اقدامات، نابودی محور مقاومت گسترش یافته از تهران تا فلسطین بود.

وی اظهارکرد: بی تردید هرکس که برای دستیابی به راه حل سیاسی با رژیم صهیونیستی در مسیر مذاکرات گام بردارد، شکست خواهد خورد و نمی توانند با هیچ شیوه ای، تجربه های ناکام خود را توجیه کنند.

دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین - فرماندهی کل اضافه کرد: سازشکاران، آرمان فلسطین را با خطر نابودی روبرو کردند و درها را برای همه کسانی که به دنبال خلاص شدن از موضوع فلسطین به منظور برقراری روابط با رژیم صهیونیستی بودند گشودند.

جبریل افزود: برخی از حاکمان عرب به دنبال بهانه برای برقراری روابط با دشمن صهیونیستی بودند و پس از این مذاکرات، بهانه لازم را برای این کار به دست آورده و اعلام کردند که ما نمی توانیم از فلسطینی ها فلسطینی تر باشیم.

وی بیان کرد: فلسطینی کسی است که می جنگد و با سنگ و چاقو در مقابل دشمن مقاومت می کند زیرا ایمان دارد که آزادی فلسطین درگرو مقاومت است هرچند که این مبارزه طولانی باشد.

***سرزمین فلسطین قابل چشم پوشی نیست

جبریل گفت: بسیار تاسف آور است که برخی در فلسطین و خارج از آن دست دوستی به سوی رژیم صهیونیستی دراز و روابطش با این دشمن را عادی کند مانند آنچه در اسلو اتفاق افتاد.

وی افزود: پیمان اسلو حقوق تاریخی فلسطینیان را پایمال کرد و از تشکیل کشور فلسطینی که از کم ترین و ابتدایی ترین مولفه های حاکمیتی برخوردار نیست سخن می گوید.

دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین - فرماندهی کل بیان کرد: ما چنین چیزی را نمی پذیریم زیرا سرزمین مقدس  فلسطین قابل تقسیم نیست و حتی از یک ذره خاک آن چشم پوشی نمی کنیم.

جبریل افزود: سازشکاران اسلو در حق ملت و آرمان فلسطین جنایت کردند و خدمتی به صهیونیست ها کردند که تندروترین اندیشه پردازان صهیونیست آن را در خواب هم نمی دیدند.


*** برای بازسازی سازمان آزادیبخش فلسطین تلاش کنیم

وی پیرامون انتخابات در فلسطین نیز گفت: سخن گفتن از هر انتخاباتی درسایه اشغالگران و زیر سقف پیمان اسلو، ادامه مسیر مذاکرات سازشکارانه با دشمن و همراهی با درخواست های خارجی است که برای ایجاد یک طرف مقبول از سوی غربی ها به منظور تضمین امنیت رژیم صهیونیستی تلاش می کنند.

جبریل افزود: آن ها در قبال این خدمت، اجازه ایجاد یک حکومت و تشکیلات صوری خواهند داشت که بخش کوچکی از فلسطین را با دخالت جامعه جهانی و موافقت منت آمیز رژیم صهیونیستی تحویل بگیرند.

وی تصریح کرد: برای مقابله با چنین فاجعه ای، نیازمند بازسازی سازمان آزادیبخش فلسطین براساس اصول مقاومت ملی و ائتلاف صادقانه با محور مقاومت هستیم.

*** مقاومت از چارچوب بازدارندگی سنتی فراتر رفته است

دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین - فرماندهی کل درباره نقش مقاومت در به شکست کشاندن توطئه های دشمنان فلسطین گفت: امکانات مقاومت در چارچوب یک محور گسترده، از حالت بازدارندگی سنتی فراتر رفته است و توان درهم شکستن خطوط دشمن به منظور تحمیل شرایط یک پیروزی بزرگ را دارد و این به خاطر افزایش و تراکم امکانات نظامی در پهنه این محوربا تکیه بر اراده جهادی در همه جبهه ها محقق شده است.

جبریل اضافه کرد: عقب نشینی دشمن در پرونده هسته ای ایران و قدرت جمهوری اسلامی در تحمیل اراده پیروزی و پیروزی در سوریه و فلسطین بهترین شاهد بر این مدعا است.

وی افزود: ملت فلسطین در انتفاضه رمضان به همه جهانیان ثابت کرد که با دست خالی می توان مقاومت کرد و تا زمانی که اراده، عقیده و ایمان زیربنای مقاومت باشد، خون بر شمشیر پیروز می شود.

جبریل بیان کرد: امروز روز قدس و فلسطین است و سرنوشت حتمی فلسطین پیروزی و نابودی اشغالگران است و آن روز به اذن خدا دور نیست.

نظر شما