شناسهٔ خبر: 47085162 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مقایسه خودرو؛

مقایسه هیوندای i10 با کیا پیکانتو + مشخصات فنی

مشخصات فنی خودرو هیوندای i10 و کیا پیکانتو در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، هیوندای i10 با کیا پیکانتو است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند. 

معرفی هیوندای i۱۰:

هیوندای i۱۰، خودرویی ساخت کشور کره جنوبی است که در سال ۲۰۱۷ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۲۴۸ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۸۶ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۲۱ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

مقایسه هیوندای i10 با کیا پیکانتو + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۴ سرعته خودکار تیپ ترونیک استفاده شده است. جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۶۶ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۳.۸ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۶.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۴۰ لیتر است.

مقایسه هیوندای i10 با کیا پیکانتو + مشخصات فنی

از جمله امکانات این خودرو می توان به فرمان برقی (MDPS)، آینه الکتروکرومیک ،  سنسور پارک عقب، چراغ مه شکن جلو و عقب، کامپیوتر سفری، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی (HAC)، چراغ روشنایی روز (Day Light) و تریم داخلی دو رنگ اشاره کرد.

مقایسه هیوندای i10 با کیا پیکانتو + مشخصات فنی

معرفی کیا پیکانتو:

کیا پیکانتو، خودرویی ساخت کشور کره جنوبی است که در سال ۲۰۱۲ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۲۴۸ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۸۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۲۱ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

مقایسه هیوندای i10 با کیا پیکانتو + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۴ دنده خودکار تیپ ترونیک استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۲.۹ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۵.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۳۵ لیتر است.

مقایسه هیوندای i10 با کیا پیکانتو + مشخصات فنی

از جمله امکانات این خودرو می توان به دیفرانسیل جلو، سیستم HAC (سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی)، چراغ ترمز اضطراری، صندلی‌های عقب تاشو، کیلومتر شمار سوپرویژن، سانروف، جالیوانی ، شیشه‌های برقی، آینه‌های جانبی برقی، راهنمای LED روی آینه‌های، کامپیوتر سفری، امکانات تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو، کپسول آتش نشانی، چراغ ترمز سوم، سیستم ضد سرقت، فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم ارتفاع اشاره کرد.

مقایسه هیوندای i10 با کیا پیکانتو + مشخصات فنی

خودرو
هیوندای i10 کیا پیکانتو
کشور سازنده
کره جنوبی کره جنوبی
سال (طراحی)
2017 2012
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
1248سی سی 1248سی سی
حداکثر قدرت
86 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه 85 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
121 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه 121 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
جعبه دنده
4 سرعته خودکار تیپ ترونیک 4 دنده خودکار تیپ ترونیک
شتاب 0 تا 100
13.8 ثانیه 12.9 ثانیه
حداکثر سرعت
166 کیلومتر در ساعت 160 کیلومتر در ساعت
وزن
1046 کیلوگرم 1035 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
3665 طول - 1660 عرض - 1500 ارتفاع 3595 طول - 1595 عرض - 1481 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2385 میلیمتر 2385 میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر
8 لیتر در هر صد کیلومتر 6.7 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر
5.1 لیتر در هر صد کیلومتر 4.5 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی
6.2 لیتر در هر صد کیلومتر 5.3 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
40 لیتر 35 لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو 6 یورو 4
میزان تولید CO2
142 گرم در هر کیلومتر 125 گرم در هر کیلومتر
ترمز و پایداری
ترمز جلو دیسکی خنک شونده و عقب دیسکی – ABS – EBD - سیستم كنترل پایداری الکترونیکي (ESC) ABS - EBD - مدیریت پایداری خودرو VSM - سیستم کنترل الکتریکی پایداری ESC
کیسه هوا
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو (2 کیسه هوا) مجموعا 6 کیسه هوا
سیستم صوتی
دارای 4 بلندگو - سیستم پخش MP3 - كنترل سيستم صوتي از روي فرمان سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و MP3 - قابلیت تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان - USB - AUX - iPod

انتهای پیام/

نظر شما