شناسهٔ خبر: 47085088 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

صعود طلا با آمارهای اقتصادی آمریکا

نجات مردم با بیت کوین/ پیش بینی جدید قیمت طلا

سیلور به میشل ماکوری ، مدیر مسئول کیتکو نیوز گفت « شما می خواهید کشور خود را مانند نیجریه یا زیمبابوه اصلاح کنید. راه حل کشور خرید 2 میلیارد و 3 میلیارد دلار بیت کوین است.

صاحب‌خبر -

بر اساس گزارش اقتصاد نیوز، در آخرین روز معاملات هفته میلادی، میزان اشتغال زایی در ماه آوریل (اردیبهشت) در آمریکا  کند تر شد. قیمت طلا در روز جمعه بهترین هفته خود از ماه اکتبر(شهریور) به دلیل گزارش نرخ اشتغال زایی پایین ثبت کرد. آمار اشتغال در بخش کشاورزی بسیار پایین تر از حد انتظار بود همراه با کند شدن روند صعودی فلز زرد با روند تورمی ، آن را در یک روند هفتگی با افزایش 3.5 درصد قرار داد.ایالات متحده فقط 266000 شغل در ماه آوریل ایجاد کرده است. و حتی اگر این تعداد هنوز برقرار باشد ، بازارها انتظار داشتند یک میلیون شغل ایجاد شود.

این امر در مورد انتظارات سیاست های پولی پیامدهای قابل توجهی دارد. برخی تحلیل گران اعتقاد دارند: "این بدان معناست که فدرال رزرو به گفته های خود وفادار خواهد ماند که تا زمانی که به میزان اشتغالزایی به حداکثر نرسد سیاست پولی آسان را حفظ خواهد کرد. در پاسخ به این داده ها دلار آمریکا عقب نشینی کرد و قیمت طلا سود برد.

افزایش انتظارات تورمی حرکت طلا را در این هفته تسریع کرده است.از نظر قیمت ، طلا نزدیک به قله هایی بود که آخرین بار در 12 هفته پیش دیده شد و هر اونس هزار و ۸۵۰ دلار بوده است،برخی می گویند این می تواند بازدهی را به هزار و ۹۰۰ دلار و در نهایت رکورد ۲ هزار دلار در ماه آگوست (شهریور) برساند.

از دید این گروه قیمت طلا تقریباً به میانگین متحرک 200 روزه یعنی 1851 دلار نزدیک است و امکان دارد زودتر از این به سطح1900 دلار برسد.اد مویا، سرپرست تحقیقات آمریکا در معاملات اینترنتی OANDA ، گفت: « شتاب کوتاه مدت قیمت طلا می تواند روند صعودی را به سطح هزار و ۸۵۷ دلار برساند ، که می تواند به دنبال آن حرکت به سمت مقاومت هزار و ۹۲۵ دلاری را داشته باشد.»

اما برخی دیگر اعتقاد دارند: به احتمال زیاد بازار طلا هفته آینده شاهد تعدیل مجدد برخی از موقعیت های کوتاه مدت خواهد بود. معاملات آتی طلای معیار در نیویورک با 15 دلار و 60 سنت معادل 0.9 درصد در هر اونس 1،831.30 دلار رسید. بالاترین سطح معاملات 1844.40 دلار بود. برای هفته گذشته ، معاملات آتی طلا 3.2 درصد افزایش نشان داد که بالاترین میزان از هفته منتهی به اکتبر است.

طلا

بر اساس گزارش سی ان بی سی، برخلاف انتظار ، نرخ بیکاری از 6 درصد به 6.1 درصد رسید اما همچنان از اوج تاریخی 14.8 درصد در آوریل (اردیبهشت) گذشته ، بالاترین سطح از زمان رکود سال ۲۰۰۸ بوده است.

 برخی از کارشناسان انتظار زیادی از رشد شدید حقوق و دستمزد را داشتند، حتی برخی از تحلیلگران پیش بینی افزایش شغل فراتر از مرز 2 میلیون نفر ، پس از واکسیناسیون های گسترده ای داشتند زیرا  باعث تحریک آمریکایی ها برای صرف غذا ، مرخصی و استفاده از فروشگاه ها پس از ماه ها اقدامات محدود شده می شد.

 

بهترین بازار برای سرمایه گذاری 

با افزایش نگرانی ها در مورد تورم ، یکی از بحث های مداوم بین سرمایه گذاران این است که کدام دارایی مالی به عنوان بهترین ذخیره ارزش طولانی مدت عمل می کند. مایکل سایلور ، مدیرعامل MicroStrategy ، استدلال می کند که ذخیره ارزش غالب در قرن 21 باید دیجیتال باشد و در حالت ایده آل ، این دارایی پولی شکل استاندارد بیت کوین را به خود اختصاص می دهد.

سیلور به میشل ماکوری ، مدیر مسئول کیتکو نیوز گفت « شما می خواهید کشور خود را مانند نیجریه یا زیمبابوه اصلاح کنید. راه حل کشور خرید 2 میلیارد و 3 میلیارد دلار بیت کوین است. و با خرید بیت کوین ارز صادر می کنید. این استاندارد بیت کوین است. و هر یک از آنها شهروندان شما از گرسنگی دور می کند و زندگی مناسبی را سپری خواهند کرد. او درباره مسخره کردن بیت کوین از سوی کمدین ها گفت:من تصور می کنم که کمدین ها در زمان خود احتمالاً با هواپیما ، قطار و اتومبیل شوخی می کردند.به گفته سیلور بیت کوین استاندارد همان چیزی است که 8 میلیارد نفر برای یک زندگی مناسب نیاز دارند.

بیت کوین

 

 

 

 

نظر شما