شناسهٔ خبر: 47085077 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

شبکه‌های اجتماعی علیه رژیم صهیونیستی سنگ تمام گذاشتند

حضور خودجوش در خیابان‌ها برای حمایت از فلسطین

صاحب‌خبر -

گروه سیاسی/ باوجود آنکه براساس شرایط کرونایی، اعلام شد راهپیمایی روز قدس در سراسر کشور برگزار نمی‌شود، اما روز گذشته مردم شهرهای مختلف کشور با حضور خودجوش و البته حفظ فاصله‌های اجتماعی در میدان‌ها و معابر شهرها، انزجار خود را از رژیم صهیونیستی ابراز کردند. مردم از اقشار مختلف، پیر و جوان، زن و مرد، موتورسوار یا به صورت خودرویی یا تجمع‌های موردی، حمایت خود را از آرمان فلسطین نشان دادند. در برخی شهرها، مانند بندرعباس و شهرکرد و سنندج، پرچم فلسطین در کنار پرچم جمهوری اسلامی ایران به اهتزاز درآمد، یا در اقدام نمادین دیگری، ورودی شهرک پرجمعیت پردیس کرمانشاه به نام «فلسطین» مزین و از تابلوی آن با حضور جمعی از مسئولان شهر، رونمایی شد. در برخی شهرها مانند تهران، در میدان آزادی و میدان امام حسین(ع) پرچم رژیم صهیونیستی به آتش کشیده شد.
به گزارش ایرنا، مسئولان از پیش اعلام کرده بودند به دلیل شرایط کرونایی، مراسم روز قدس امسال به صورت راهپیمایی و با حضور مردم برگزار نمی‌شود. اما ایرانیان در نقاط مختلف کشور، هرچند به صورت محدود و با رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی، اما بسیارنمادین با حضور در شهرها این روز را گرامی داشتند.
مراسم خودجوش روز جهانی قدس در تهران، در میدان‌های فلسطین، انقلاب، فردوسی، امام حسین(ع) و آزادی برگزار شد. شرکت‌کنندگان اغلب پرچم‌هایی از فلسطین و حزب‌الله لبنان در دست داشته و با سردادن شعارهای «الموت امریکا» و «الموت اسرائیل» انزجار خود را از رژیم غاصب صهیونیستی اعلام کردند. در مراسم میدان فلسطین، پرچم فلسطین به اهتزاز درآمد و پرچم رژیم غاصب صهیونیستی و امریکا به آتش کشیده شد و روزشمار نابودی اسرائیل به نمایش گذاشته شد که ۷هزار و ۲ روز تا نابودی اسرائیل باقی مانده است.
جمعی از مردم ورامین نیز در حرکتی خودجوش، با تجمع مقابل مسجدجامع تاریخی شهرستان، ضمن اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین، جنایات رژیم اشغالگر قدس را محکوم کردند.
در میدان مرکزی شهر بجنورد، پرچم فلسطین به اهتزاز در آمد. در مشهد مقدس هم، توزیع پوستر، پرچم فلسطین و حزب‌الله لبنان در مقابل جایگاه نماز جمعه و جانمایی پرچم بزرگ فلسطین در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی، آذین‌بندی خودرو و نصب پرچم‌های فلسطین و مقاومت اسلامی و تصاویر سیدالشهدای جبهه مقاومت شهید حاج ‌قاسم سلیمانی روی خودروها از جمله برنامه‌های روز قدس بود.
در اهواز، مراسم روز جهانی قدس به صورت محدود و با اهتزاز پرچم فلسطین برگزار شد. در کرمان، در میدان شهید مطهری این شهر، پرچم رژیم صهیونیستی به آتش کشیده شد و پرچم فلسطین و جمهوری اسلامی به اهتزاز در آمد. در خرم‌آباد و در برخی شهرهای استان، اهتزاز پرچم فلسطین، نمادی از حمایت مردم این استان‌ها از آرمان فلسطین بود. در کرج پرچم رژیم صهیونیستی به آتش کشیده شد و در شهر قم هم مردم با راهپیمایی خودرویی و موتوری، ضمن اعلام حمایت خود از مردم مظلوم فلسطین، با آتش زدن پرچم اسرائیل انزجار خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کردند. یزد، اصفهان و همدان از دیگر شهرهای کشور بودند که ایرانیان با حضور خودجوش خود، این روز تاریخی و جهانی را گرامی داشتند.
در کنار این حضور میدانی، از شب پیش از آغاز روز قدس، ایرانیان در شبکه‌های اجتماعی بویژه توئیتر نیز با آرمان قدس تجدید پیمان کردند و این روز را گرامی داشتند. ایرانیان از اقشار و گرایش‌های مختلف سیاسی و اجتماعی، با اشتراک گذاشتن تصاویر بیت‌المقدس یا صحنه‌های جنایت نیروهای نظامی این رژیم علیه مردم بی‌دفاع فلسطین و البته با ایجاد هشتگ‌هایی چون #القدس اقرب، #قدس شریف_نزدیکیم، انزجار خود را از رژیم صهیونیستی ابراز کردند. آنان همچنین در توئیت‌هایی به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی و همچنین شعار واحد «آزادی قدس نزدیک است» و
#quds_is_closer فریاد نفرت خود را از ظلم و استکبار صهیونیست‌ها و ایادی آنان بلندتر و رساتر از همیشه به گوش جهانیان رساندند.
سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم، همصدا با دیگر ایرانیان، با انتشار توئیتی، تأکید کرد: «اشغال قدس، زخم ناسور و چرکین هفتاد ساله است. گذر ایام نه تنها مرهم نبود که بر تلخی آن افزود!» او تصریح کرد: «فلسطین هر روز مظلوم‌تر از دیروز!»
در تحولی دیگر، وزارت امور خارجه کشورمان با صدرو بیانیه‌ای به مناسب روز جهانی قدس، ضمن اشاره به این واقعیت که امروز در شرایطی آرمان روز قدس را زنده نگه می‌داریم که جنایات و ظلم رژیم آپارتاید صهیونیستی و نقض حقوق فلسطینیان شدت بیشتری یافته است، تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که برقراری آرامش و صلح پایدار در فلسطین جز از طریق حل و فصل مسائل اساسی بحران فلسطین از جمله پایان اشغالگری، بازگشت آوارگان، تعیین نظام آینده فلسطین بر اساس همه پرسی با حضور کلیه ساکنین اصلی و نهایتاً تشکیل دولت یکپارچه فلسطینی به پایتختی قدس شریف، به سرانجام نخواهد رسید.
اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری هم در «توئیتر» درباره این روز نوشت: «روز قدس روز یادآوری است. روز مبارزه با عملیات «عادی‌سازی» اشغالگری، روز مبارزه با فراموشی و روز انتقال تاریخ فلسطین به نسل‌های جدید است تا کودکان فلسطینی «از یاد نبرند که باید به خانه بازگردند (محمود درویش).»
چهارشنبه گذشته نیز رئیس جمهوری در جلسه هیأت دولت، با بیان اینکه صهیونیست‌ها دشمن منطقه، امنیت ملت فلسطین، دشمن ملت‌های منطقه و جلادان و سفاکان تاریخ هستند که میلیون‌ها نفر را از خانه و کاشانه‌شان آواره کرده‌اند، تأکید کرد: صهیونیست‌ها با توجه به ضربه‌ای که از انقلاب اسلامی و امام راحل خوردند، علیه ملت ایران، امام راحل، انقلاب و نظام اسلامی کینه داشته و دارند و همواره سعی کرده‌اند به این ملت ضربه بزنند. در سال 93 کار برجام تمام شده بود اما صهیونیست‌ها و ارتجاع منطقه علیه آن توطئه کردند. در سال 94 هم هیچ‌کس به اندازه صهیونیست‌ها از به نتیجه رسیدن برجام عصبانی نبود.
روحانی گفت: صهیونیست‌ها توطئه خود را از طریق انتخابات امریکا به نتیجه رساندند و برجام را با ترامپ برهم زدند و هر چه از سال 1357 در دل داشتند، سعی کردند با ترامپ تلافی کنند. رئیس جمهوری تصریح کرد: از سوی دیگر صهیونیست‌ها تلاش کردند روابط خوب ایران با همسایگانش را برهم بزنند که این تلاش آنها نیز امروز درحال شکست خوردن است و کشورهای منطقه به این نتیجه رسیده‌اند که باید با ایران روابط خوبی داشته باشند و روز قدس سال 1400 روز عزای واقعی صهیونیست‌ها است.

بــــرش
فرمانده سپاه: فروپاشی رژیم صهیونیستی می‌تواند از درون باشد

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: اسرائیلی‌ها دچار پدیده زوال هستند و اتفاقاً این بار به نظر می‌رسد که فروپاشی رژیم صهیونیستی می‌تواند از درون باشد. به گزارش ایلنا، سردار سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه میهمان گفت‌وگوی ویژه خبری بود. سرلشکر سلامی با اشاره به ناکامی‌های امریکا گفت: امریکا مجبور است منطقه را ترک کند، امریکایی‌ها تحت فشار سیاسی بر افکار عمومی و تحت فشار جریانات و گروه‌هایی هستند که عراقی‌اند و عراقی‌ها تمایلی به ماندن امریکا در صحنه جغرافیایی عراق را ندارند و تلاش می‌کنند به هر شکل ممکن امریکا را از منطقه اخراج کنند. وی با اشاره به تغییر موازنه در منطقه گفت: دشمنان تصور می‌کردند بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی جبهه مقاومت تضعیف می‌شود در حالی که امروز شجره طیبه مقاومت در حال جواب دادن است. منطقه فعلی روند امنیتی امریکا را سست می‌کند. نفوذ ما اعتقادی و آرمانی است و دشمن فاقد چنین نفوذی است. در لبنان، سوریه، عراق، یمن و افغانستان شاهد هستیم که شجره طیبه مقاومت اسلامی در حال جواب دادن است بنابراین منطقه، منطقه‌ای است که کاملاً روند حضور امنیتی امریکا در آن سست شده است. به گفته فرمانده سپاه فروپاشی رژیم صهیونیستی می تواند از درون باشد.

برچسب‌ها:

نظر شما