شناسهٔ خبر: 47085051 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

ممنوعیت تردد بین استانی در تعطیلات عید فطر+ جزئیات

تردد بین استانی در تعطیلات عید فطر یعنی از روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه تا پایان همان هفته در کلیه جاده‌های کشور برای خودرو‌های شخصی اعمال می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر؛ در راستای کنترل وضعیت کرونا در کشور و به منظور جلوگیری از انجام سفرهای غیرضروری ستاد ملی مقابله با کرونا طرح ممنوعیت تردد بین استانی در تعطیلات عیدفطر را تصویب کرد که بر اساس آن تردد با خودروی شخصی و پلاک غیر بومی در کلیه استان ها ممنوع است. تردد بین استانی به وسیله دوربین و ماموران راهور با جدیت کنترل می شود و جریمه های 500 هزارتومانی و 1 میلیون تومانی برای رانندگان متخلف محاسبه خواهد شد. تردد با وسایل خمل و نقل عمومی میسر است اما از ورود پلاک های غیربومی به شهرها جلوگیری خواهد شد.

 

دکتر علیرضا رئیسی با اشاره به اتخاذ دو تصمیم در جلسه با رئیس جمهور گفت: در این جلسه دو تصمیم قطعی شد؛ یکی از تصمیم هایمان این بود که از روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ ظهر شنبه هفته بعدش کلیه راه های ارتباطی استان ها و ورود و خروج بین‌استان های مختلف ممنوع است.

 

ممنوعیت تردد بین استانی در تعطیلا عیدفطر بدون درنظر گرفتن رنگ بندی شهرها

 

وی افزود: از آنجایی که این روزها به تعطیلات عید فطر منتهی می شود و ممکن است دچار مشکل شویم، برای جلوگیری از سفرها تصمیم بر این شد که طی این مدت تردد بین استان های مختلف در سراسر کشور و بدون در نظر گرفتن رنگ بندی شهر ممنوع شود.

 

حمل و نقل ریلی و هوایی تنها راهکار سفرهای تعطیلات عید فطر

 

ممنوعیت تردد خودروها در تعطیلات عیدفطر

 

وی گفت: البته ممنوعیت سفرها از طریق هوایی و ریلی وجود ندارد، اما برای تردد خودروهای شخصی در تمام کشور این ممنوعیت اعمال می‌شود.

 

رئیسی ادامه داد: تصمیم دیگرمان این بود که تشدید نظارت بر رعایت پروتکل ها به ویژه در حوزه اصناف اتفاق بیفتد. از روز شنبه مشاغل یک و دو می توانند در شهرهای قرمز و نارنجی فعالیت کنند اما سخت گیری ها در زمینه رعایت پروتکل ها افزایش می یابد و اگر نقض پروتکل مشاهده و مسلم‌شود، در شهرهای قرمز سه هفته و در شهرهای نارنجی دو هفته متخلف را تعطیل می کنیم.

 

بنابر اعلام کانال تلگرامی وبدا رئیسی درباره آزمون های پایه نهم و دوازدهم نیز گفت: تصمیم گیری نهایی درباره امتحانات پایه نهم و دوازدهم و همچنین آزمون سراسری و کارشناسی ارشد در روز شنبه از طریق ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام می‌شود.

 

چه پیامک‌هایی مشمول جریمه محدودیت ترافیکی کرونا می‌شود؟

 

 

گرچه پیامک تخلف موجب نگرانی برخی صاحبان خودرو که پروتکل های عبور و مرور را رعایت کردند شده، اما سردار سیدکمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا در این زمینه گفت: نگرانی‌هایی برای دارندگان وسایط نقلیه مجاز مثل پزشکان، پرستاران، کسانی که شیفت شب خدمت می‌کنند و کسانی که مجبور هستند به شهرها تردد داشته باشند، وجود دارد. به محض اینکه این لیست‌ها توسط فرمانداری ها کامل شود و به راهور ارسال شوند، نسبت به حذف جریمه این افراد اقدام خواهیم کرد و نگران نباشند.

 

وی گفت: پلاک‌های عمومی، پلاک‌های آژانس محلات، تاکسی‌های اینترنتی و تاکسی‌ها را به صورت سیستمی در اختیار داریم و جریمه نشدند، اما اگر برای رانندگان این قبیل خودروها پیامک جریمه آمد نگران نباشند و حتماً نسبت به حذف آن اقدام می‌کنیم و نیازی به مراجعه نیست و پلیس در سیستم حذف خواهد کرد.

 

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: قرار شده تا بعد از اتمام طرح محدودیت‌های جدید افرادی که آدرس محل سکونتشان با پلاک خودرویشان مطابقت ندارد، نسبت به حذف جریمه شان اقدام کنیم، اما کسانی که با پلاک‌های غیر بومی به شهرهای قرمز و یا نارنجی تردد کرده‌اند غالباً جریمه شده‌اند و نسبت به حذف جریمه اقدام نمی‌شود.

 

هادیانفر ادامه داد: از ابتدای اجرای طرح محدودیت‌های تردد در کشور تاکنون براساس آنچه که ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ کرده است، علی رغم شرایط جوی بد نیروهای پلیس راهور به طور کامل در محورهای شمالی کشور و محورهای متأثر از بارش برف و باران حضور داشته‌اند.

 

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در روزهای اول تاکید کردیم که پیامک‌ها صرفاً برای تذکر هستند و اعمال جریمه انجام ندادیم و این کار در شهرها و راه‌ها انجام شد و تاکید کردیم که همکاران ما در شهرها به صورت دستی جریمه نکنند و دوربین‌ها این مسؤلیت را عهده دار بودند.

نظر شما