شناسهٔ خبر: 47085024 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

نصرالله: ایران قوی‌ترین عضو محور مقاومت است/ نگران مذاکرات وین نیستیم، صهیونیست‌ها دارند از عصبانیت می‌میرند!

ابنا

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ایران امروز قویترین دولت در محور مقاومت به شمار می‌رود و تمامی محاسبات آمریکا و اسرائیل در خصوص ایران و توقف فعالیت‌های هسته‌ای این کشور به بن بست خورده است. بزرگترین واکنش ایرانی‌ها به حمله صورت‌گرفته به تاسیسات نطنز بالابردن درجه غنی سازی اورانیوم بوده که همین موضوع باعث وحشت اسرائیل شده است.‎

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت «روز جهانی قدس» سخنرانی کرد.

وی در ابتدای سخنرانی خود به مناسبت روز جهانی قدس گفت: روز قدس یک مسأله تاکتیکی یا سیاسی نیست بلکه یک موضوع عقیدتی، دینی، انسانی و اخلاقی است.

سید حسن نصرالله افزود: ایستادگی ملت فلسطین و تمسک آن به حقش و عدم چشم پوشی از قدس رکن اساسی است و این ایستادگی بسیار مهم است و به تمام محور مقاومت مشروعیت می‌بخشد.

دبیرکل حزب الله لبنان اضافه کرد: تحول مهم که باید تثبیت شود، ورود مقاومت در غزه به خط درگیری در قدس است.

وی گفت: ما مطمئن هستیم که ملت فلسطین شایستگی و توانایی در محافظت از قدس و خاک سرزمینی شان و حقوق خود را دارند.

سید حسن نصرالله ادامه داد: در قدس شاهد هستیم که فرد بی دفاع با دشمن تا بن دندان مسلح مقابله می‌کند و این تحولی مهم است زیرا اسرائیل گمان می‌کند که فلسطینی‌های قدس و کرانه باختری قدرت رویارویی ندارند.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: دشمن همواره تلاش می‌کند که غزه را از اتفاقات قدس دور کند، رهبران فلسطین را به ادامه موضع خود در کمک به قدس از نوار غزه فرا می‌خوانم زیرا این موضوع بخشی از قواعد درگیری را به نفع قدس و حفاظت از مسجدالاقصی تغییر خواهد داد.

سید حسن نصرالله در ادامه سخنان خود تاکید کرد که تمامی محاسبات اسرائیل در موضوع ایران با شکست مواجه شده است. ایران از مرحله خطر عبور کرده و حساب کردن بر روی جنگ آمریکا با ایران به پایان رسیده است.

وی افزود که اولویت‌های بایدن متفاوت [از اسرائیل] است و این اولویت‌ها شامل درگیری با چین و روسیه است. همچنین بارها شرط بندی برخی رژیم‌های عربی در خصوص جنگ آمریکا با ایران نیز به بن بست خورده است.

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: ایران امروز قویترین دولت در محور مقاومت به شمار می‌رود و تمامی محاسبات آمریکا و اسرائیل در خصوص ایران و توقف فعالیت‌های هسته‌ای این کشور به بن بست خورده است. بزرگترین واکنش ایرانی‌ها به حمله صورت‌گرفته به تاسیسات نطنز بالابردن درجه غنی سازی اورانیوم بوده که همین موضوع باعث وحشت اسرائیل شده است.‎

نصرالله تصریح کرد: اکنون خبرهایی از گفت‌وگوی سعودی‌ها با ایرانی‌ها شنیده می‌شود، گفت‌وگوی ایران-عربستان مثبت است و ما از هر گفت‌وگوی بین‌اللملی یا عربی با ایران استقبال می‌کنیم چون در آرام کردن منطقه می‌تواند سهیم باشد.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: برخی‌ها ادعا می‌کنند که مذاکرات ایران در وین و از سرگیری روابط با عربستان به ضرر محور مقاومت و به ویژه حزب‌الله است. بیش از 40 سال است که ما با این دوست و برادر بزرگ ارتباط ایمانی داریم و در سخت‌ترین شرایط در کنار هم بوده‌ایم.

وی بیان کرد: ایران هرگز دوستان خود را تنها نگذاشته و بر سر آنها چانه نزده است. ما کاملا دلخوش هستیم و نگران نیستیم، بلکه دوستان آمریکا و به ویژه صهیونیست‌ها هستند که از عصبانیت دارند می‌میرند.

سید حسن نصرالله افزود: کسی که باید از گفت‌وگوی ایرانی-سعودی نگران باشد متحدان آمریکا در منطقه از رژیم اسرائیل گرفته تا برخی کشورهای حوزه خلیج فارس هستند اما دوستان ایران کاملا اطمینان دارند که آنچه رخ داده به نفع محور مقاومت است.از گفت‌وگوی ایران و منطقه یا عربی حمایت می‌کنیم چرا که جبهه دوستان را تقویت و دشمنان را تضعیف می‌کند.

وی درباره سوریه نیز گفت: بسیاری از کشورهای عربی تماس‌های خود با سوریه را آغاز کرده‌اند. عربستان نمی‌تواند شروطی در خصوص رابطه با ایران تحمیل کند در حالی که با تهران در حال مذاکره است.

دبیرکل حزب‌ الله لبنان ادامه داد: اسرائیلی‌ها امروز از ثبات محور مقاومت و تحولات مربوط به آن نگران هستند. محورهایی که در سال‌های گذشته منسجم بود امروز از هم پاشیده و از تاکتیک حمله به دفاع منتقل شده است. دشمن صهیونیستی شکست خورده است که از جمله نشانه‌های بارز آن بحران داخلی در اسرائیل است.

سید حسن نصرالله در خصوص عراق نیز تأکید کرد: عراق درحال حاضر با بقایای داعش مبارزه می‌کند. این درحالی است که تلاش‌هایی برای احیای داعش در این کشور صورت می‌پذیرد. تا به امروز تمامی تلاش‌های آمریکا برای احیای داعش با شکست مواجه شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: در خصوص یمن نیز باید بگویم که این کشور بر قدرت محور مقاومت افزوده است. امروز رژیم صهیونیستی به این نتیجه رسیده است دیگر نمی‌تواند محور مقاومت را از بین ببرد. یمنی‌ها در هفتمین سال تجاوز سعودی همچنان به مقاومت ادامه می‌دهند. حمایت یمن از مسأله فلسطین نشان دهنده جایگاه ویژه آن است.

سید حسن نصرالله افزود: رژیم دشمن امروز شکست خورده و دچار شکاف‌های بزرگی است.بحرانی حقیقی در فلسطین اشغالی به وجود آمده که نشان دهنده سستی، ضعف و افول این رژیم است. مقوله رهبری در رژیم صهیونیستی دچار بحران شده است؛ این نشانه‌ای از نشانه‌های افول و ضعف و سستی [این رژیم] است. برخی تحلیلگران صهیونیست درباره سیر وقوع یک جنگ داخلی سخن می‌گویند. اصابت موشک به نزدیکی دیمونا نشان دهنده ناتوانی و شکست پدافند هوایی رژیم اسرائیل است.

وی تأکید کرد: اگر جنگی در منطقه رخ دهد و هزاران موشک از بیش از یک جبهه شلیک شود، آیا پدافند هوایی رژیم اسرائیل میتواند با این موشک‌ها مقابله کند؟

دبیرکل حزب‌الله به سقوط یک پل در فلسطین اشغالی در هفته گذشته و کشته شدن دهها صهیونیست هم اشاره کرد و گفت: این حادثه نشان داد جبهه داخلی رژیم اسرائیل برای مقابله با وضعیت جنگی آماده نیست.

سید حسن نصرالله ادامه داد: بیماری‌های این رژیم غاصب و مولود نامشروع اکنون بعد از سال‌ها کم‌کم دارد خود را نشان می‌دهد، جوانان فلسطین و محور مقاومت و ایمان ما به حق خود در این مسیر هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود، در توازن قوای معنوی که اصلا جای مقایسه نیست، کفه آن به سمت ما سنگین است.. جای خستگی نیست. برخی رژیم‌های عربی اصلا شمشیری روی اسرائیل نکشیدند که بگوییم الان خسته‌اند.

دبیرکل حزب‌الله در ادامه به مسأله مذاکرات غیرمستقیم میان لبنان و رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت، موضع حزب‌الله عدم مداخله در این مذاکرات و واگذاری پرونده به دولت لبنان است.

وی تأکید کرد: این به نفع لبنان و مقاومت است که از هر نوع مذاکرات ترسیم مرزی با فلسطین اشغالی به دور باشد. دولت لبنان باید به مسوولیت تاریخی خود در این موضوع عمل کند و بر حقوق خود تأکید کند. ما وقتی در پرونده مزارع [اشغالی] شبعا و تلال کفرشوبا وارد شدیم که حکومت لبنان تأکید کرد که این دو، مناطق لبنانی [و اشغالی] هستند .

سید حسن نصرالله در ادامه درباره رزمایش رژیم صهیونیستی که قرار است از روز یکشنبه آغاز شود، هشدار داد و گفت: از صبح یکشنبه که رزمایش دشمن آغاز می‌شود، ما گام‌های آرام و مناسب و به دور از چشم دشمن برخواهیم داشت و کاملا محتاط و آماده‌ایم.

وی ادامه داد: به دشمن صهیونیستی هشدار می‌دهم که مقاومت هیچ‌گونه تحرک تجاوزکارانه آن در جریان برگزاری مانور نظامی را تحمل نخواهد کرد؛ بنابراین انتظار می‌رود که در جریان این مانور نظامی کوچک‌ترین تعرضی به خاک لبنان صورت نپذیرد، چرا که در غیر این صورت، مقاومت پاسخ تل آویو را خواهد داد.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: همانطور که همگان می‌دانند چهارمین انتخابات رژیم صهیونیستی نیز در راه است و نتانیاهو تلاش می‌کند در قدرت باقی بماند. این چهارمین انتخابات در طول دو سال است. هدف نتانیاهو فرار از زندان و محاکمه است.

................................
پایان پیام/ 268

نظر شما