شناسهٔ خبر: 47084960 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

جبهه مقاومت بیش از همیشه نیرومندتر شده است

قم ـ ایرنا ـ رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: جبهه مقاومت امروز بیش از همیشه قوی‌تر و نیرومندتر شده، مذاکرات فرسایشی نتوانسته است، سرزمین های اشغالی را آزاد کند، مذاکراتی که سالیانی است، ادامه دارد، اما هر روز دشمن را در این زمینه جسورتر کرده است.

صاحب‌خبر -

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، در پیام آدینه که جمعه شب از طریق شبکه استانی قم پخش شد، با اشاره به روز جهانی قدس گفت: این روز با ابتکار امام خمینی(ره)، به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری شده است، اشغال سرزمین فلسطین و قبله اول مسلمانان توسط صهیونیست ها و جبهه استکبار، در حقیقت ضربه سختی و خیانتی جبران‌ناپذیر بود که بر پیکره جهان اسلام وارد شد.

وی افزود: صهیونیست ها ده ها سال است که این سرزمین مقدس را اشغال کرده و دست به جنایات بی سابقه ای زده اند، حقیقتا باید گفت که این مردم مقاومت کردند، ولی نیاز به کمک و همراهی دارند و باید تلاش کنیم به کمک آن ها بشتابیم.

حسینی بوشهری ادامه داد: جبهه مقاومت امروز بیش از همیشه قوی‌تر و نیرومندتر شده، مذاکرات فرسایشی نتوانسته است، سرزمین های اشغالی را آزاد کند، مذاکراتی که سالیانی است، ادامه دارد، اما هر روز دشمن را در این زمینه جسورتر کرده است.  

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امروز رژیم صهیونیستی در لب پرتگاه قرار گرفته و شعار امسال روز قدس عبارت است از «القدس اقرب» یعنی قدس نزدیک تر از هر زمان است و این مایه امید برای کسانی است که دل در گروی قدس دارند.  

حضرت امام خمینی(ره) رهبر فقید جمهوری اسلامی ایران؛ آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» نامگذاری کردند تا مرحله جدیدی در همبستگی با مساله فلسطین و مبارزه ملت فلسطین در سایه بیداری ملت‌های مسلمان و آزادیخواه در منطقه و دنیا در برابر صهیونیست‌ها و استکبار جهانی آغاز شود.

وی گفت: امروز می بینید، موشک های جبهه مقاومت تا نزدیکی های تاسیسات هسته ای رژیم صهیونیستی شلیک می شود، این ها نشانه این است که رژیم صهیونیستی دیگر مانند گذشته نیست؛ آسیب پذیر شده است و باید این مقاومت ادامه پیدا کند.

حسینی بوشهری تاکید کرد: امروز، روز میدان است، البته میدان در کنار دیپلماسی باید قرار بگیرد و دیپلماسی در کنار میدان قرار بگیرد؛ امروز شهید سلیمانی ها ما نیاز داریم که در حقیقت همان گونه که توانستند مردم منطقه را از شر داعش نجات بدهند، بتوانند مردم مظلوم فلسطین را هم نجات دهند.

وی گفت: مساله دیگری که می خواهم بدان اشاره کنم این است که امسال ما راهپیمایی به خاطر شرایط کرونایی نداریم، ولی مردم ما از فرمایشات رهبر عزیز و فرزانه انقلاب اسلامی بهره مند شدند و ایشان چه بسیار مهم و ارزشمند رهنمون هایی برای جهان اسلام و مردم فلسطین و مسئولیت هایی که متوجه کشورهای اسلامی است، مطرح کردند.

امام جمعه موقت قم در بخش دیگر سخنان خود گفت: این روزها در فضای مجازی کشور سخنانی مطرح شده است که متاسفانه دشمنان، شادمان شدند و دوستان ما چه در ایران اسلامی و چه در کل جهان دوستداران انقلاب نگران شدند؛ ما عرض می کنیم این سخنان نباید گفته شود، صرف نظر از اینکه منتشر بشود یا منتشر نشود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب با تلخی و تاسف از آن یاد کردند، چرا ما بین دیپلماسی و میدان فاصله قرار می دهیم، اگر کشوری اقتدار نداشته باشد، تیم مذاکره کننده نمی تواند پشت میز مذاکره بنشیند و دشمن را سر جایش قرار بدهد؛ بنابراین توامان باید باشند، تا در نتیجه کشور به پیروزی برسد.       

وی با اشاره به برگزاری انتخابات در سال جاری اظهار داشت: ملت ما در سال ۱۴۰۰ شاهد حماسه دیگری است، شاهد حماسه انتخابات است، مردم قهرمان و عزیز از این فرصت انتخابات به خوبی استفاده کنند.

امام جمعه موقت قم افزود: دشمنان زمزمه هایی را آغاز کرده اند تا مردم را دلسرد کنند و متاسفانه عده ای سخنان ناامیدکننده‌ای مطرح می کنند، به خاطر بی اعتمادی و مشکلات اقتصادی که پیدا کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: مردم عزیز و ولایتمدار، ما خودمان باید برای کشورمان راه حل پیدا کنیم، بهترین انتخاب را داشته باشیم تا بهترین نتیجه را از این انتخاب به دست بیاوریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: نمی شود با صندوق های رای قهر کرد، چون قهرکردن با صندوق های رای در نهایت به ضرر خود ما تمام می شود.

حسینی بوشهری گفت: شاخصه های رئیس جمهوری که می خواهیم انتخاب کنیم، رهبر معظم انقلاب مطرح کرده اند؛ ایمان، اعتقاد راسخ به نظام مقدس جمهوری اسلامی، توانمندی، داشتن برنامه ریزی لازم، آشنایی با مشکلات کشور، داشتن راه حل برای غلبه بر مشکلات کشور و این ها مجموعه فاکتورهایی که باید یک رئیس جمهور دارا باشد تا بتواند کشور را به ساحل مقصود برساند.

وی گفت: نکته ای که به صداوسیما و کاندیداهایی که در مناظرات شرکت کنند، می خواهم تذکر بدهم، این است که صداوسیما گام بزرگی برای ترتیب این مناظرات برمی دارد، می خواهد شرکت حداکثری ایجاد بشود، حماسه آفریده شود، مردم کاندیداها را بیشتر بشناساند، این گام، گام مبارکی است، اما کاندیداها مواظب باشند که سیاه نمایی نکنند، به هم تهمت نزنند، معیارهای اخلاقی را رعایت کنند و مردم بدانند که اگر کسی در این مناظرات از چارچوب معیارهای اخلاقی جدا شد، این نمی تواند یک رئیس جمهور موفق و در تراز نظام اسلامی باشد، کسی می تواند در تراز نظام اسلامی باشد که در حقیقت بتواند فردی باشد که در گام اول ایمان، اعتقاد و اخلاق او برای جامعه جنبه الگویی داشته باشد.  

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.   

وی با اشاره به مساله گرانی و مشکلات مردم گفت: از بعضی از تصمیم گیرندگان تعجب می کنم که چرا می آیند یک شبه قیمت خودرو را گران می کنند؟ با چه معیاری؟ توجیهی دارید؟ افراد معمولی دیگر توان خریدن یک خودروی معمولی را نخواهند داشت، این چه اقداماتی است که دارد در این کشور انجام می گیرد، آن هم به صورت رسمی اطلاع رسانی به مردم می شود.

وی ادامه داد: از دولت، مسئولان نظارتی و دستگاه قضایی انتظار دارم به این گونه اقداماتی که در حقیقت برای مردم توجیه چندانی ندارد، رسیدگی کنند و اجازه ندهند که مردم هر روز مبتلا به یک مشکل دیگری بشوند.  

حسینی بوشهری به مساله کرونا نیز اشاره و بیان کرد: خیزش کرونا در این ایام بیشتر از گذشته است؛ مردم هم برای سلامتی خودشان و هم برای سلامتی هموطنان‌شان فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: الحمدالله در شب های قدر مردم به خوبی رعایت کردند؛ هم مراسم را به خوبی برگزار و هم رعایت دستورالعمل های بهداشتی را به خوبی رعایت کردند.

بوشهری تاکید کرد: ان شاءالله مسئولان هم نسبت به کسانی که به خاطر تعطیلی کسب و کارشان متضرر شده اند، به آن ها کمک کنند.  

وی با اشاره به ماه مبارک رمضان اظهار داشت: از فرصت‌های باقیمانده این ماه مبارک حداکثر استفاده را بکنید؛ به مناجات، دعا، نماز و مواسات مومنانه بپردازیم و خودمان را برای عید سعید فطر آماده سازیم. /  

نظر شما