شناسهٔ خبر: 47084921 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نمونه اولیه پیشرفته Starship به زودی به بازار عرضه می شود

موشک SN15 ، آخرین نسخه از موشک مریخ پیما ایلان ماسک به زودی به پرواز در می‌آید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سی نت، پس از چهار پرواز آزمایشی موفقیت آمیز از نمونه‌های اولیه نسل بعدی Starship که در مرحله فرود با انفجار‌های چشمگیری به پایان رسید، این‌بار شرکت SpaceX در حال آماده سازی موشک SN۱۵ (نسخه جدید موشک بین سیاره‌ای) است.

شرکت ایلان ماسک پرواز‌های آزمایشی با ارتفاع زیاد از نمونه‌های اولیه SN۸ تا SN۱۱ را انجام داده و مدت‌هاست که قصد دارد ادغام آنچه ماسک از "ارتقا " در SN۱۵ عنوان کرده است را عملی کند. اکنون این شرکت در حال کنار گذاشتن SN۱۲، SN۱۳ و SN۱۴ است که هرگز به طور کامل مونتاژ نشده اند و  در روز سه شنبه برای پرواز با SN۱۵ تلاش می‌کنند که این موشک تا چند روز دیگر روی سکوی پرتاب برود.

ایلان ماسک  ۳۰ مارس  ۲۰۲۱ گفت: موشک SN۱۵ "صد‌ها مورد از نظر طراحی در ساختار‌ها، اویونیک/نرم افزار و موتور بهبود یافته است"، از جمله، امیدوارم، نسخه‌های به روز شده برای پوشش برخی از مشکلاتی که باعث شده است SpaceX تاکنون بدون جدا شدن سریع برنامه ریزی نشده مانع از فرود شود.

ایلان ماسک / نمونه اولیه پیشرفته Starship

موشک SN۱۵ طی هفته گذشته آزمایشات اولیه را انجام داده است و ایلان ماسک روز پنجشنبه در توئیتی نوشت که هدف این است که هفته بعد راه اندازی شود. بسته شدن جاده و ساحل در حال حاضر در اطراف مرکز توسعه SpaceX Starship در بوکا چیکا، تگزاس، برای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر برنامه ریزی شده است.  با این حال، طبق گفته FAA، بسته شدن فضای هوایی از سه شنبه تا پنجشنبه در داکت، منوط به مجوز پرتاب آینده است.

انتظار پرواز موشک SN۱۵ را در روز اعلام شده نداشته باشید

هنگامی که تمام بسته‌ها و مجوز‌های لازم اعمال می‌شود، SN۱۵ می‌تواند هر زمان در پنجره‌های تأیید شده راه اندازی شود. اما معمولاً همه این گفته‌ها یک احتمال است و تا یک ساعت قبل از انفجار برای پرتاب کسی از زمان دقیق وقوع خبر قطعی ندارد چرا که تمامی شرایط باید درست و دقیق انجام شود.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما