شناسهٔ خبر: 47084708 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

روحانی در جلسه کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا:

ممنوعیت سفر در ایام تعطیلات عید سعید فطر

صاحب‌خبر -
رئیس‌جمهوری با ابراز خوشحالی از اینکه شاهد سیر نزولی بیماری در بسیاری از شهرهای کشور به‌خاطر رعایت پروتکل‌ها و اجرای دستورالعمل‌ها هستیم تأکید کرد که همچون گذشته رعایت کامل و دقیق پروتکل‌های بهداشتی اصل اول در مقابله و مهار این بیماری است و نیروهای انتظامی و همه دستگاه‌های نظارتی می‌بایست با جدیت بیشتر و تقویت نظارت‌ها و رعایت نکات بهداشتی برای رسیدن به سطح قابل قبول (90 درصد) و عبور کامل از پیک چهارم کمک کنند. به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی رئیس جمهوری، حسن روحانی با بیان اینکه گذر از پیک چهارم و حتی تزریق واکسن نمی‌تواند متضمن این باشد که دچار پیک‌های بعدی نشویم، اظهار داشت: کاهش رعایت پروتکل‌ها بعد از هر پیک نشان می‌دهد که مردم خود را با زندگی سازگار با کرونا تطبیق نداده‌اند، به همین خاطر تغییر سبک زندگی و سازگاری آن با کرونا باید از کارویژه‌های اصلی ما باشد.
رئیس‌جمهوری در این زمینه با اشاره به تجربه موفق سال گذشته در برگزاری کنکور در زمان تعیین شده با رعایت کامل دستورالعمل‌ها، گفت: امسال نیز می‌توانیم با افزایش نظارت‌ها و رعایت دقیق‌تر دستورالعمل‌های بهداشتی، آزمون‌ها را به شکل بهتری در زمان تعیین شده برگزار کنیم و اطمینان داشته باشیم که سلامت دانش‌آموزان تضمین شده است. روحانی با تأکید بر اجرای دقیق مصوبات ستاد ملی در خصوص کنترل مرزها و انجام اقدامات لازم برای ممانعت از ورود کرونای هندی به کشور و با اشاره به مشکلات ایجاد شده در زمان شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی، تصریح کرد: نباید اجازه دهیم با ورود کرونای هندی، درگیر پیک پنجم بیماری شویم. رئیس‌جمهوری با بیان اینکه پیک‌های قبلی بیماری عمدتاً به خاطر رعایت نشدن پروتکل‌ها به‌صورت جدی و کامل بوده است، گفت: اگر پروتکل‌ها دقیق و کامل رعایت شود و ان‌شاءالله روند واکسیناسیون هم سرعت بگیرد، می‌توان با جدی‌ترین موج‌های بیماری نیز براحتی مقابله کرد.همچنین عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشورهم در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی و فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، ممنوعیت کلیه سفرها در ایام عید فطر در سراسر کشور، از ساعت ۱۲ روز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه تا ظهر روز شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ را رسماً ابلاغ کرد.
 مشاغل گروه ۱ و ۲ از امروز مجاز به فعالیت هستند
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از ممنوعیت سفر در تعطیلات عید فطر در سراسر کشور در همه رنگ‌بندی‌ها خبر داد و گفت: از روز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت تا ظهر شنبه ۲۵ اردیبهشت مصادف با تعطیلات عید سعید فطر تردد بین استان‌ها ممنوع خواهد بود. به‌گزارش ایرنا، علیرضا رئیسی با اعلام این مطلب افزود: مقرر شد اصناف گروه مشاغل ۱ و ۲ با محدودیت‌های سختگیرانه‌تری از روز شنبه در شهرهای قرمز و نارنجی فعالیت کنند. اما سخت‌گیری‌ها در ارتباط با رعایت پروتکل افزایش پیدا می‌کند و اگر کسب کاری پروتکل‌ها را رعایت نکند و باعث بشود که نقض پروتکل صورت بگیرد و مسجل بشود حدود سه هفته در شهرهای قرمز و ۲ هفته در شهرهای نارنجی تعطیل خواهد شد. رئیسی اضافه کرد: در ارتباط با بحث آزمون پایه‌های نهم و دوازدهم، کنکور سراسری و آزمون‌های کارشناسی ارشد نیز تصمیم‌گیری نهایی موکول به روز شنبه در ستاد ملی مقابله کرونا شد.

برچسب‌ها:

نظر شما