شناسهٔ خبر: 47084209 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

تحلیلگر لبنانی در گفت‌وگو با آنا:

مبارزان محور مقاومت آمریکا و اسرائیل را زیر چکمه‌های خود لگدمال کردند

یک تحلیلگر لبنانی گفت: مبارزان محور مقاومت و در رأس آن‌ها جمهوری اسلامی ایران، آمریکا و اسرائیل را زیر چکمه‌های خود لگدمال کردند و غرور و عزت را به امت‌های اسلامی بازگرداند.

صاحب‌خبر -

گروه جهان خبرگزاری آنا، پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران وضعیت مقاومت در منطقه به‌طور کامل دستخوش تغییر و تحولات بسیار مهمی شد و گفتمان مقاومت اسلامی شکل گرفت.  پس‌ازآن، امام خمینی (ره) با نام‌گذاری آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان به‌عنوان روز قدس،  یک مناسبت ملی اسلامی را در موضوع فلسطین متبلور کردند. امام (ره) با اقدام خود، این پیام را به ملت‌های منطقه و جهان مخابره کردند که قدس، متعلق به تمام جهان اسلام است و نه جهان عرب.

درواقع نام‌گذاری روز قدس صرفاً نام‌گذاری عادی نیست، بلکه اقدامی راهبردی، هدفمند و ارزشمند بود که روند تحولات بیش از چهار دهه اخیر پس از پیروزی انقلاب اسلامی به خوبی نشان می‌دهد جمهوری اسلامی به دنبال گفتمان میان گروه‌های مقاومت اسلامی بوده است.

اسماعیل النجار، تحلیلگر لبنانی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه غرب آسیای گروه جهان خبرگزاری آنا گفت: موضوع قدس جایگاه خاصی در باور، وجدان و قلب حضرت امام خمینی (ره) داشت و به همین دلیل مسجدالاقصی را نماد بزرگ اسلام پس از مکه، مسجدالحرام و مدینه منوره معرفی کردند. از این منظر امام خمینی (ره) تصمیم گرفتند قداست بالایی برای قدس قائل شوند که قبله نخست مسلمانان اسیر چنگال رژیم اشغالگر صهیونیستی قرار گرفت و مورد غفلت کشورهای عربی و اسلامی واقع شد.  

مبارزان محور مقاومت آمریکا و اسرائیل را زیر چکمه‌های خود لگدمال کردند مسجدالاقصی

وی افزود: رهبران عرب و کشورهای اسلامی مدعی حمایت از موضوع فلسطین هستند، ولی این ادعا تنها در  اظهارات دروغین و بیانیه‌های رنگارنگ صادر می‌شود. سران عرب هرجا و در هر کنفرانسی دور هم جمع می‌شوند، منافقانه از موضوع فلسطین دم می‌زنند و درنهایت اگر حادثه خاصی رخ دهد، یاد موضوع فلسطین می‌افتند.  

تحلیلگر لبنانی عنوان کرد: امام خمینی (ره) تمایل داشتند موضوع اشغال قدس را به همه یادآوری کنند و فلسطین را به همه نقاط جهان بشناسانند؛ برای کسانی که هیچ‌چیز از آن نمی‌دانستند. رهبر کبیر انقلاب اسلامی تمایل داشتند به مردم یادآوری شود که قدس اشغالی نخستین قبله مسلمانان و پایتخت فلسطین اشغالی است، زیرا نسل‌های آینده قدس را فراموش نکنند و شور و شوق ملت‌های عربی و اسلامی برای آزادی آن افزایش یابد.  

بیشتر بخوانید:

فؤاد: توان بالای موشکی مقاومت زیاده‌خواهی‌های دشمن صهیونیستی را سرکوب کرد

قدومی: مسجدالاقصی میدان اصلی نبرد بر سر هویت ملی فلسطینیان است

جهیر: اقدام تاریخی امام خمینی (ره) موضوع فلسطین را در مدار توجه جهانیان قرار داد

النجار گفت: امام خمینی (ره) تصمیم گرفتند زمانی تعیین کنند تا هر ساله مسلمانان به یاد قدس و موضوع فلسطین باشند، بنابراین آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را برای این امر مقدس درنظر گرفتند؛ این روز از ماه رمضان برای مسلمانان مقدس است، همان‌طور که قدس شریف دارای عزت، تقدس و جایگاه مذهبی والا نزد مسلمانان است.

این تحلیلگر لبنانی درباره نقش محور مقاومت در تبلور تفکر جهاد و مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی تأکید کرد: محور مقاومت نقش اصلی و شاخصی در تبلور و توسعه تفکر انقلابی و جهادی میان جوانان جهان عرب و اسلام دارد و می‌تواند موتور محرک جهان اسلام برای مقابله با شیطان بزرگ، آمریکا و شیطان کوچک، رژیم صهیونیستی باشد که خاک فلسطین را اشغال کرده است.  

وی افزود: نیروهای مبارز محور مقاومت، آمریکا و اسرائیل را زیر چکمه‌های خود لگدمال کردند و غرور و عزت را به امت‌های اسلامی بازگرداند. بزرگترین نمونه عملیات مقاومت اسلامی در برابر دشمن صهیونیستی را می‌توان در در لبنان دانست که جنوب لبنان به صحنه تقابل حزب‌الله و ارتش رژیم صهیونیستی تبدیل شده بود و درنهایت مبارزان مقاومت لبنان پیشانی اسرائیلی‌ها را به خاک مالیدند.  

النجار گفت: با اطمینان می‌توان تأکید کرد نشانه‌هایی واضح در همه کشورهای جهان وجود دارد که امام خمینی (ره) توانستند موضوع فلسطین را در قلب و روح جوانان بکارند و این را می‌توان از جنبش‌های ضدصهیونیستی و تقدیس مقاومت فلسطینیان در برابر اشغالگری دریافت. یقیناً در سینه‌های جوانان عرب و مسلمان تا زمانی که قدس اشغالی آزاد شود و آزادی آن را همه مسلمانان جهان جشن بگیرند، شور و شوق مبارزه و جهاد وجود دارد.  

انتهای پیام/۴۰۳۳/

نظر شما