شناسهٔ خبر: 47083971 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

امام جمعه بندر دیر:

حمایت ما از ملت مظلوم فلسطین یک وظیفه انسانی و اسلامی است

حجت‌الاسلام حسینی گفت: حمایت ما از ملت مظلوم فلسطین و دفاع از قدس شریف یک وظیفه انسانی، دینی و اسلامی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام «سیدعلی حسینی» امام جمعه بندر دیر امروز در جمع خبرنگاران با گرامی‌داشت روز جهانی قدس، اظهار داشت: این روز از یادگاران ارزشمند امام راحل است که در راستای حمایت از ملت مظلوم فلسطین و دفاع از سرزمین‌های اسلامی و مسجدالاقصی قبله اول مسلمین مطرح شد.

امام جمعه بندر دیر گفت: حمایت ما از ملت مظلوم فلسطین و دفاع از قدس شریف یک وظیفه انسانی، دینی و اسلامی است.

وی افزود: امیدواریم با این حمایت‌ها ملت مظلوم فلسطین آزادی خود و سرزمین‌هایش را شاهد باشد که نشانه‌هایش پیدا است و امروز جبهه مقاومت در کمال اقتدار و رژیم صهیونیستی رو به ضعف و استیصال است.

حسینی خاطرنشان کرد: اگرچه امروز راهپیمایی و رژه موتوری و خودرویی نداریم ولی همه موظف هستیم به هر طریق ممکن حمایت خود از آرمان فلسطین و آزادسازی سرزمین‌های اسلامی و نفرت و انفجار از اشغالگران قدس و حامیانشان و در رأس آمریکای جنایتکار اعلام کنیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص روز معلم، گفت: همه باید سعی کنیم شأن معلمان را بالا ببریم و این به عنوان یک فرهنگ در جامعه ما مطرح شود.

امام جمعه بندر دیر اضافه کرد: شهید مطهری یک جهاد نرم افزاری به تمام معنا را شروع و در مقابل امواج مهاجم قرار گرفته بود و امروز هم معلمان ما در مقابل این تهاجم فکری و اخلاقی که متوجه نسل جوان است راه استاد راه ادامه داده و در برابر این تهاجم فرهنگی بایستند.

وی تاکید کرد: گره‌های معیشتی معلمان که عمدتاً بر عهده دولت و مجلس است باید حل شود.

حسینی با اشاره به اینکه جامعه کارگری حق بزرگی بر گردن همه آحاد جامعه دارد، گفت: در اقتصادی که می‌خواهد روی پای خودش بایستد کارگر ستون اصلی است و تولید وابسته به کارگر است.

وی یادآور شد: در بحث حمایت از کارگران هم به امنیت شغلی و مسکن و بیمه آنها و هم تولید اشتغال و کار توجه شود.

حسینی خاطرنشان کرد: بهترین کار برای خنثی کردن تحریم، تلاش واقعی و نه شعاری تقویت تولید ملی است.

امام جمعه دیر اظهار کرد: انتخابات را باید به معنای واقعی کلمه یک فرصت مهم تلقی و نباید مردم را از انتخابات دلسرد کنیم.

وی با اشاره به صحبت‌هایی که اخیراً در بحث سیاست خارجی و مقاومت شده بود، گفت: از برخی مسئولین کشور حرف‌هایی شنیده شد که مایه تأسف است و برخی از این حرف‌ها تکرار حرف‌های آمریکا است.

حسینی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم در مقابل خواست آمریکایی‌ها کوتاه بیاییم و باید پرتوان عمل کنیم، عنوان داشت: سیاست خارجی در هیچ جای دنیا در وزارت خارجه تعیین نمی‌شود، در همه جای دنیا مربوط به مجامع بالادستی و مسئولین عالی رتبه هستند که تعیین می‌کنند و وزارت خارجه هم همکاری دارد و بیشتر جنبه اجرایی آن است.

وی با بیان اینکه در اجرای برجام سیاست‌های نظام اجرایی نشد، گفت: بنابراین بعضی افراد کم کاری‌ها و مسائلی که در بحث برجام پیش آمده را با این بهانه که سیاست نظام بوده، لاپوشانی نکنند.

امام جمعه بندر دیر افزود: نباید ما حرف و صحبتی بزنیم که دشمنان شاد شوند.

وی با اشاره به اینکه این روزها برخی در دفاع از وزیر امور خارجه سعی می‌کنند از هر وسیله‌ای استفاده کنند، افزود: عده‌ای از اینکه مردم از سردار سلیمانی تجلیل می‌کنند و ایشان را دوست دارند، ناراحتند.

امام جمعه بندر دیر یادآور شد: کسی در صدد نفی خدمات دستگاه دیپلماسی نیست اما بی انصافی است که شما نقش سردار سلیمانی را در امنیت منطقه و تأمین منافع ملی ما و جهان اسلام نادیده بگیرید و اگر دشمنان ما بر سر میز مذاکره نشستند بخاطر اقتداری بود که ما داشتیم.

انتهای پیام/

نظر شما