شناسهٔ خبر: 47083829 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

بارندگی امسال استان فارس ۶۶ درصد کاهش یافت

باشگاه خبرنگاران جوان

مدیرکل هواشناسی استان فارس گفت: بارندگی استان فارس در سال زراعی جاری نسبت به میانگین بارندگی سال گذشته ۶۶ درصد کاهش داشته است.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مهرداد قطره سامانی  گفت: از ابتدای سال زراعی جاری که از ابتدای مهرماه گذشته آغاز شده است تاکنون ۱۵۳ میلیمتر باران در سراسر استان فارس باریده است.

وی افزود: بارندگی در این استان در مدت مشابه سال زراعی گذشته ۴۵۵ میلیمتر بوده است که مقایسه این آمار نشان از کاهش ۶۶ درصدی بارندگی ها در سال جاری دارد.

مدیرکل هواشناسی استان فارس بیان کرد: میانگین بلندمدت بارندگی سال زراعی استان فارس در مدت مشابه نیز ۲۷۷ میلیمتر است که مقایسه میزان بارندگی در سال زراعی جاری نشان از کاهش ۴۵ درصدی بارندگی های امسال در فارس به نسبت میانگین بلندمدت استان دارد.

وی با بیان اینکه کاهش بارندگی های امسال در تمام مناطق استان فارس وجود داشته،گفت: در سال زراعی جاری اردکان سپیدان با ۵۸۳ میلیمتر بیشترین بارندگی و لار با ۱۷ میلیمتر کمترین میزان بارش ثبت شده است.

قطره سامانی افزود: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون درشیراز ۱۹۳ میلیمتر باران باریده که این میزان در مدت مشابه سال زراعی گذشته ۴۲۰ میلیمتر بوده که مقایسه این آمار نشان از کاهش ۵۴ درصدی میزان بارندگی‌ امسال در مرکز استان فارس دارد.

مدیرکل هواشناسی استان فارس اظهار داشت: از شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه تا اواسط هفته آینده احتمال بارش های رگباری و پراکنده در برخی نقاط نیمه شمالی فارس وجود دارد.

وی ادامه داد: تا پنج روز آینده دمای هوا استان فارس روند افزایش تدریجی خواهد داشت و در بعد ازظهرها نیز افزایش باد در استان پیش بینی می شود.

انتهای پیام/ع

نظر شما