شناسهٔ خبر: 47083809 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

زوال رژیم صهیونیستی برایند مقاومت است

کارشناسان سیاسی یکصدا با اشاره به قدرت روز افزون مقاومت اعتقاد دارند که مقاومت مردم فلسطین ماهیت ستمگر و ضد بشری و خطرناک رژیم صهیونیستی را افشا کرده است به نحوی که دیگر برای این رژیم هیچ مشروعیتی نمانده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 حسن کاظمی قمی کارشناس مسائل غرب آسیا در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با بیان این که مسئله فلسطین رکوردار طولانی‌ترین چالش سیاسی دنیا است گفت: رژیم صهیونیستی رژیمی علیه بشریت است و به علت جنایت های این رژیم حتی قدرت‌های بزرگ هم دیگر مثل سابق نمی‌توانند آشکارا از این رژیم حمایت کنند.

این کارشناس افزود: وجود غده سرطانی این رژیم در منطقه، ریشه و منشا بسیاری از تحولات و بحران‌ها و جنگ هاست و تا زمانی که این رژیم در منطقه وجود دارد منطقه غرب آسیا روی آرامش نخواهد دید.

کاظمی قمی با بیان این که انقلاب اسلامی مسئله فلسطین را احیا کرد افزود: انقلاب اسلامی حرکت‌های چپگرایانه مقاومت را به مقاومت اسلامی تغییر داد و موجب اتحاد همه گروه‌های مقاومت شد.

این کارشناس با اشاره به اینکه راهبرد نظام صهیونیستی، راهبردی نظام پادگانی و نظامی است گفت: اسرائیل که یک زمانی شعار از نیل تا فرات می‌داد اکنون به واسطه مقاومت به جایی رسیده که پشت دیوار‌ها و گنبد آهنین قایم شده است و حتی آن گنبد آهنینش هم دیگر جوابگو نیست و قطع به یقین مقاومت دیگر محدود به غزه نخواهد ماند و در کرانه باختری چهره مقاومت دارد خودنمایی می‌کند.

کاظمی قمی گفت: واقعیت این است که رژیم صهیونیستی دچار بحران هویتی و بحران عمیق سیاسی و اجتماعی و اقتصادی است و پدیده مهاجرت معکوس بسیار جدی است و این رژیم با جنایت هایش دیگر مشروعیتی ندارد.

حسین حاجی دیگر کارشناس مسائل غرب آسیا هم گفت: اروپا به رهبری بریتانیا با پایه گذاری اشغال و رژیم صهیونیستی مرتکب ظلمی بزرگ شدند و آن‌ها با این کار هم شر صهیونیست‌ها از سر خودشان باز کردند، چون ماهیت بسیار خطرناک آن‌ها را می‌شناختند و از طرفی خلق شر کردند با تولید موجودی پلشت و فاسد در سرزمین قدس.

این کارشناس گفت: قدس فقط یک شهر نیست بلکه یک آرمان و منشور و مکتب است که در یک سرزمین نمی‌گنجد.

حاجی گفت: من اساسا معتقدم جنگ در فلسطین بر سر قومیت و نژاد یا مکتب و مذهب نیست بلکه این جنگ، جنگ ماهیتی و هویتی است، یعنی جنگ ظلم است با عدالت، صلح و آرامش است در برابر جنگ و نظامی گری و خونریزی، یعنی همه ضد ارزش‌های صهیونیستی در برابر همه ارزش‌های والای فلسطین.

این کارشناس سیاسی با تقبیح خط سازش و خیانت اعراب افزود: پیمایش‌های علمی نشان می‌دهد که اسرائیل در سراشیب افول است و با وجود مقاومت مردم، دیگر هژمونی سابق را ندارد و دارد کرانه باختری را هم از دست می‌دهد.

او گفت: مجموعه مولفه‌ها نشان می‌دهد که اغلب کشور‌ها و مردم جهان به ماهیت پلید رژیم صهونیستی پی برده اند.

نظر شما