شناسهٔ خبر: 47083581 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اجرای ۲۸ یادمان شهدا در استان اردبیل

اردبیل-ایرنا - مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: اجرای ۱۸ مورد یادمان شهدا در استان به اتمام رسیده و ۱۱ مورد دیگر نیز بالای ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا،  علی واحد  روز جمعه در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان در محل موزه دفاع مقدس  اردبیل افزود: ۷۴ یادمان شهدا در ۳۳ نقطه از استان اردبیل وجود دارد.

وی گفت: در راستای حفظ ارزش های دوران دفاع مقدس، رزمندگان و شهدا دانشنامه دفاع مقدس استان تدوین و در مرحله نهایی است.

وی  از برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد ماه خبر داد.

واحد افزود: با توجه به شرایط کرونایی برنامه‌های پیش بینی شده بیشتر به صورت مجازی و با کمترین تعداد برگزار و از طریق صدا و سیما و شبکه های مجازی به صورت مستقیم برای عموم  پخش می شود.
وی تشریح کرد: نواختن موسیقی حماسی در پنج نقطه پرتردد، برگزاری یادواره شهدای عملیات بیت المقدس به صورت مجازی و از صدا و سیما، تولید و پخش برنامه خاطره گویی ،برگزاری محافل شعر و انعکاس از فضای مجازی و غبارروبی و برگزاری صبحگاه نیروهای مسلح با رعایت پروتکل ها از جمله برنامه های پیش بینی شده  در این روز است.

او بیان کرد: دستگاههای مختلف فرهنگی استان نیز برای معرفی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه حداقل ۴۰ برنامه برای طول سال پیش بینی کرده و نسبت به اجرای آن اقدام کنند.

اکبر بهنامجو  استاندار اردبیل نیز با اشاره به احداث موزه دفاع مقدس در اردبیل بیان کرد: موزه دفاع مقدس به عنوان گنجینه‌ای از آثار شهدا باید به اتمام برسد و همکاری همه دستگاه‌های دخیل در این خصوص ضروری است.

او اضافه کرد:  لازم است پیمانکار پروژه نیز اجرای آن را سرعت داده و با تامین اعتبار در کوتاه‌ترین زمان ممکن پروژه را تکمیل کند.

استاندار اردبیل با تاکید بر تقویت مباحث محتوایی در موزه دفاع مقدس اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان در این خصوص ضروری بوده و باید صاحبنظران فرهنگی و هنری در تولید محتوا نظرات کارشناسی و سازنده خود را قبل از تکمیل روند تولید محتوا ارایه دهند.

بهنامجو با اشاره به اهمیت زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گفت: باید برنامه‌های فرهنگی و اخلاقی با محوریت معرفی نمادهای اخلاقی و اعتبادی رزمندگان ، شهدا و جانبازان تدوین و  اجرا شود.
 

در این جلسه اعضای شورای هماهنگی حفظ آثار استان ، نظرات و پیشنهادات خود را برای اجرای برنامه های فرهنگی و چگونگی تولید محتوای موزه فرهنگی دفوع مقدس استان بیان کردند.

نظر شما