شناسهٔ خبر: 47083420 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

دلار این هفته زیر ۲۰ تومان می‌آید؟

صاحب‌خبر -

روز پنجشنبه در بازار آزاد میدان فردوسی، دلار رو به نزول بود. یکی از دلالان دلار می‌گفت «این دلاری که الان ۲۱۰۰۰ تومان می‌فروشم را دیروز خودم ۲۱۲۰۰ تومان خریدم».

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، روز پنجشنبه مردم فروشنده زیادی در بازار بودند، دلالان هم تقریباً هم‌قیمت با صرافی خرید می‌کردند. از طرفی برای فروش خیلی تخفیف می‌دادند. مثل همیشه اگر شما دلاری برای فروش داشتید دلالان معتقد بودند که دلار رو به نزول است و زودتر بفروشید.

قیمت دلار در صرافی‌های رسمی حدود ساعت ۱۲ ظهر پنجشنبه ۲۰۵۰۰ تومان خریداری می‌شد و حدود قیمت ۲۰۶۵۰ تومان به فروش می‌رسید. صرافی‌ها مانند همیشه چندان تمایلی به صحبت‌کردن نداشتند.

جو کلی بازار به سمت فروش دلار بود. بسیاری از مردم آمده بودند تا دلارهای خود را بفروشند. در صرافی‌ها هم بین ۲۰۵۰۰ تا ۲۰۲۰۰ خریداری می‌شد. مثل همیشه دلالان با قیمت بالاتری خرید می‌کردند و مردم بیشتر به سمت آنها می‌رفتند.

نکته این بود که قیمت دلالان خیلی نسبت به صرافی‌ها بالاتر نبود، آنها دلار را بین ۲۰۷۵۰ تا ۲۰۸۵۰ تومان می‌خریدند. دلالان معتقد بودند که دلار در حال ریزش است و همه را ترغیب به فروش دلار می‌کردند.

  • دلالان در بازار آزاد دلار
  • دلالان در بازار آزاد دلار
  • دلالان در بازار آزاد دلار
  • دلالان در بازار آزاد دلار

در مورد فروش هم صرافی‌های رسمی دلار را بین ۲۰۶۰۰ تا ۲۰۸۰۰ می‌فروختند. دلالان هم دلار را بین ۲۰۹۵۰ تا ۲۱۱۵۰ می‌فروختند. نکته جالبی در مورد فروشندگان این بود که برخی از آنها دستگاه کارت‌خوان داشتند و شما می‌توانستید با کشیدن کارت دلار بخرید.

یکی دیگر از نکات قابل توجه همین اختلاف قیمت کم بین قیمت خرید و قیمت فروش در بین دلالان بود.

تحلیل‌ها از آن است که دلار به مقاومت خود در حدود قیمت ۲۰ هزار تومان رسیده است و اگر این مقاومت را بشکند تا حدود قیمت ۱۸ هزار تومان مقاومت دیگری نخواهد داشت.

انتهای پیام

نظر شما