شناسهٔ خبر: 47083160 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بارش‌های پرحجم در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی رخ می‌دهد

مشهد- ایرنا- مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی روز جمعه با صدور اطلاعیه ای در سطح نارنجی از وقوع بارشهای پرحجم در ۱۷ شهرستان این استان طی هفته آینده و خطر وقوع سیلاب خبر داد.

صاحب‌خبر -

براساس این اطلاعیه بارشهای پیش بینی شده بیشتر در شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن، سبزوار، قوچان، درگز، کلات، چناران، گلبهار، نیشابور، فیروزه، تربت‌حیدریه، فریمان، ریوش، مشهد، طرقبه شاندیز و ارتفاعات و دامنه‌های هزار مسجد و بینالود رخ خواهد داد.
این بارشها از عصر امروز آغاز شده و برای بیشتر مناطق استان خراسان رضوی پیش‌بینی شده که بیشترین حجم بارش عصر شنبه و روز یکشنبه هفته آینده خواهد بود.
وقوع بارش‌های رگباری توأم با رعد و برق، در نواحی مستعد همراه با بارش تگرگ، افزایش شدت وزش باد، در مناطق بادخیز وزش باد شدید توأم با گرد وخاک با احتمال بروز خسارت، وقوع سیلاب، بالا آمدن آب رودخانه‌ها، همچنین ایجاد رواناب و آبگرفتگی پیش‌بینی شده است.
مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه به عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها بویژه رودخانه‌های فصلی، فراهم نمودن تمهیدات لازم برای جلوگیری از بروز خسارات ناشی از وزش باد شدید از جمله افزایش استحکام سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی و همچنین احتیاط در ترددهای جاده‌ای و عدم صعود به ارتفاعات تاکید کرده است.

نظر شما