شناسهٔ خبر: 47082091 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

کارشناس بازار سرمایه:

سهامداران با تحلیل اقدام به خرید و فروش سهم کنند

بصیری، کارشناس بازار سرمایه گفت: سهامداران باید براساس دانش و منطق، اقدام به خرید و فروش سهام کنند تا دوباره در این بازار متضرر نشوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، حسام بصیری افزود: حمایت از بازارسرمایه بدین معناست که باید فرهنگ سازی برای سرمایه گذاری بلند مدت در این بازار صورت بگیرد و سهامدار بداند که برای خرید سهم، حتما باید سهام‌های ارزشمند را انتخاب کند و کور کورانه تصمیم نگیرد.

وی ادامه داد: در برخی از صنایع مختلف مانند پتروشیمی، پالایشی، فولادی، معدنی‌ها و حتی در برخی از نمادهای سیمانی و دارویی p/e (شاخص قیمت به سود) شرکت‌ها به عدد ۵ و ۶ رسیده است و سهامدارانی که این سهم‌ها را می‌فروشند متضرر می‌شوند.

بصیری گفت: سهم‌هایی که p/e بالایی دارند باید از سمت صندوق تثبیت بازار حمایت شوند و اگر نقدشوندگی آن‌ها افزایش یابد تاثیر زیادی بر کل بازار خواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه تعدیل نرخ ارز یکی از مطالبات سهامداران بود افزود: تعدیل نرخ ارز، خبر خوبی برای بانک‌ها با تراز ارزی مثبت است.

بصیری تصریح کرد: در بسته پیشنهادی ۳+۷ آمده است که هلدینگ‌ها و شرکت‌های سرمایه کذاری می‌توانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند این موضوع می‌تواند به بازار در جهت خرید سهم‌های بنیادی و ارزشمند کمک کند.

وی با اشاره به اینکه باید نقدینگی به سمت خرید سهام‌های ارزشمند و بنیادی هدایت شود گفت: ارائه این بسته (۳+۷) پیشنهادی بیانگر این موضوع بود که بازار سرمایه مورد توجه دولت و سران قوا قرار گرفته است که همین امر بیانگر حمایت از این بازار است بازاری که سهامداران اصلی آن سهام عدالت و احاد مردم هستند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: قیمت‌های جهانی نفت، فولاد و مس در بازارهای جهانی رو به افزایش است و همین موضوع کمک به سوداروری شرکت‌های بورسی می‌کند.

بصیری با اشاره به اینکه سهامداران باید با تحلیل سهام خرید و فروش کنند ادامه داد: با توجه به اینکه قیمت بسیاری از سهام از ارزش تاریخی آن بسیار کمتر شده است سهامداران باید برای خرید سهام منطقی رفتار کنند.

نظر شما