شناسهٔ خبر: 47081084 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امام جمعه سنندج: کمک به نیازمندان را در این آستانه عید فطر فراموش نکنیم

گروه استان‌ها - امام جمعه سنندج گفت: انتظار می‌رود همه با هم در این آستانه عید فطر کمک به فقرا و نیازمندان را فراموش نکنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج،‌ ماموستا فایق رستمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز‌ جمعه سنندج که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای روباز و حیاط مسجد جامع اقامه شد، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه نمازگزاران و دعای خیر و طلب شفای عاجل برای همه مریضان اظهار داشت: امروز مردم کردستان علی‌رغم شرایط کرونایی اما خودجوش به صحنه آمدند و غم‌خواری و همدردی خود را با ملت مظلوم فلسطین که زیر چکمه اشغالگران زندگیشان را سپری می‌کنند، به دنیا نشان دادند.

وی گفت: البته مردم با شرف و غیرتمند استان کردستان همواره در همه مناسبت‌ها، عرصه‌ها و بحران‌ها از جمله دوران اخیر سخت کرونا و کمک به نیازمندان پای کار بوده‌اند.

امام جمعه سنندج با تاکید بر اینکه انتظار می‌رود همه با هم در آستانه عید سعید فطر، فقرا و نیازمندان را فراموش نکنیم تصریح کرد: براساس فرموده پیامبر گرامی اسلام(ص) هر کس در راه کمک به دیگران قدم بردارد، خداوند چند برابر پاداشش را خواهد داد.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود خیران دست نیازمندان را بگیرند، به فرموده قرآن اشاره کرد و افزود: رحمت خداوند تمام کائنات را فرا گرفته اما حق‌تعالی فرموده این برکات شامل افراد باتقوا و کسانی‌ که صدقه، زکات و خیرات کرده خواهد شد.

ماموستا رستمی با اشاره به اینکه خداوند متعال در قرآن 115 بار به دنیا و 115 بار به آخرت اشاره و خاطرنشان کرد: دنیا فرصتی برای سعادت، سربلندی، پیشرفت و محلی برای ذخیره توشه آخرت برای انسان‌های صادق و با ایمان است.

وی دنیا را محل سجده هزاران پیامبران خداوند خواند و بیان کرد: مسلمانان بدانند دنیا زودگذر است و باید به فکر توشه آخرت خود باشند.

امام جمعه سنندج در بخشی دیگر از خطبه‌های خود به اهمیت امنیت کنونی و ضرورت قدردانی و مشارکت مردم برای حفظ و ارتقای آن پرداخت و تاکید کرد: مسلمانان شیعه و سنی در این برهه حساس کنونی وحدت خود را حفظ کرده و از تفرقه و اختلاف دوری کنند.

ماموستا رستمی عنوان کرد: امیدوارم خداوند متعال به برکت این ماه مبارک مشکل معیشتی همه مسلمانان را برطرف، ویروس کرونا ریشه‌کن و ما را از آتش فتنه و تفرقه دور کرده و زیر چتر امنیت کنونی محفوظ گرداند.

انتهای پیام/ح

 

نظر شما