شناسهٔ خبر: 47080946 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تشدید اقدامات بهداشت علیه کرونا در آستانه عید سعید فطر

رییس مرکز بهداشت خوزستان از طرح تشدید فعالیت‌های پیشگیرانه بهداشت در مقابله با ویروس کرونا در ۱۰ روز پایانی ماه رمضان و عید فطر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید محمد علوی  رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: طرح تشدید فعالیت‌های پیشگیرانه بهداشت در مقابله با ویروس کرونا به ویژه در ۱۵ شهرستان خوزستان با داشتن آیین‌های بیشتر، از ۱۳ اردیبهشت جاری آغاز شده است.

او بیان داشت: در تمام شهر‌ها اقدام به تهیه روز شمار اقدامات پیشگیرانه به منظور ممانعت از شروع پیک جدید شده و پس از عید فطر، بر اساس روز شمار معاونت بهداشتی، فعالیت‌های روزانه اجرا و پایش می‌شود.

علوی ادامه داد: مسئولان مربوطه اقدامات خود را برای کنترل آرامستان‌ها در مناطق شهری و روستایی به صورت گزارش تصویری و یا مکتوب به معاونت بهداشت اعلام می‌کنند و با توجه به در پیش بودن خرید‌های عید فطر، نظارت‌ها بر نکات بهداشتی به ویژه در بازار‌ها و ساماندهی بازارچه‌ها و دستفروشان با کمک شهرداری و نیروی انتظامی تشدید می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هواز تصریح کرد: شناسایی افراد فوت شده در محلات و هماهنگی با خانواده متوفی به منظور ممانعت از دید و بازدید حضوری و تسلیت به صورت مجازی، و ارسال گزارش به معاونت بهداشت از دیگر اقدامات در این زمینه است.

این مقام مسئول ادامه داد: استفاده از ظرفیت بلندگوی مساجد برای اطلاع رسانی به زبان عربی به ویژه مساجد موجود در بازارچه ها، آرامستان‌ها و نقاط مهم و پرازدحام شهر‌ها و گزارش اقدامات و جلب مشارکت مردمی با استفاده از ظرفیت سمن‌ها و بزرگان طوایف و عشایر نیز از جمله دیگر برنامه‌ها است.

او گفت: بیم آن می‌رود که توجه نکردن به محدودیت‌های کرونایی، موجب شود تا دوباره شاهد افزایش تعداد مبتلایان به کرونا و قرمز شدن بیشتر شهرستان‌های خوزستان باشیم.

انتهای پیام/م

نظر شما