شناسهٔ خبر: 47080899 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خطیب نماز جمعه قدس: سازشکاران با رژیم اسرائیل وعده خدا را فراموش کردند

تهران - ایرنا - خطیب نماز جمعه مسجد الاقصی در روز جهانی قدس گفت: به سازشکاران با رژیم اشغالگر قدس می گوییم که وعده حق الهی را فراموش و از آن بسیار دور شدید و به آن پشت کردید و بدانید که پیروزی آینده از آن خداست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های فلسطین،  «شیخ یوسف ابو اسنینه» امروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در جمع هزاران نمازگزار فلسطینی در مسجد الاقصی با اشاره به نقض مقدسات این مسجد توسط اشغالگران، افزود: اهالی قدس، طایفه مستقلی هستند که حضرت محمد (ص) به آن‌ها اشاره کرده و طایفه‌ای است که به فرمان خدا بنیانگذاری شده و ایشان به فرمان خدا وفادار و در مقابل ستم اشغالگران صبور هستند و در پایان خداوند از آن‌ها حمایت خواهد کرد.  

وی با اشاره به فضائل ماه مبارک رمضان، از خداوند خواستار قدرت، عزت و پایداری مردم فلسطین در این سرزمین و مقدسات آن شد و اظهار داشت که در آینده خطر بیشتری قدس را تهدید خواهد کرد اما سیاست بی‌عدالتی و اشغالگری دوام نخواهد آورد و مردم فلسطین در سرزمین پربرکت خود با صبوری ثابت قدم خواهند ماند.  

خطیب نماز جمعه مسجد الاقصی افزود: از خدا می‌خواهیم که مردم ما را در خانه هایشان جای و قلب آن‌ها را با یکدیگر پیوند دهد و آن‌ها را در زمره بندگان صبور خود قرار دهد و در این صورت بیرون راندن آن‌ها از خانه هایشان جرمی نابخشودنی است.  

وی خطاب به همه کسانی که در قدس زمین و خانه خود را در اختیار دشمن قرار می‌دهند، گفت، ذهن شما کجا رفته است؟ و فردا وقتی مقابل پروردگار خود قرار می‌گیرید از ترس پنهان نشوید. از عهدی که در نزد خدا شکستید، پشیمان می‌شوید. 

به گزارش رسانه‌های فلسطینی امروز (جمعه) همزمان با روز جهانی قدس به رغم تشدید محدودیت‌های اعمال شده توسط نیروهای رژیم صهیونیستی حدود ۷۰ هزار نفر با حضور در مسجد الاقصی نماز برگزار کردند.  

 «شیخ عزام الخطیب» مدیرکل اوقاف قدس و امور مسجد الاقصی گفت که به رغم اقدام های  سختگیرانه اشغالگران، علاوه بر قدس، مردم از ۴۸ بخش و کرانه باختری توانستند خود را به این مسجد برسانند و در  نماز جمعه مسجد الاقصی شرکت کنند.  

بر اساس این گزارش، شرکت کنندگان در نماز جمعه مسجدالاقصی پس از برگزاری نماز با برگزاری راهپیمایی و تجمع‌هایی نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی اعتراض کردند و شعارهایی در حمایت از گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی حماس و «محمد الضیف» فرمانده این گروه مبارز فلسطینی سر دادند.  

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه این تظاهرات به سمت درهای خروجی مسجد الاقصی بدون درگیری با پلیس رژیم اسرائیل پایان یافت.  

نظر شما