شناسهٔ خبر: 47080679 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برپایی راهپیمایی روز قدس در کابل

کابل - ایرنا - صدها نمازگزار در منطقه کارته پروان شهر کابل پس از ادای نماز جمعه در حمایت از روز قدس و ملت مظلوم فلسطین راهپیمایی کرده و پرچم اسرائیل را لگد مال کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، نمازگزاران مسجد نعمان ابن ثابت در منطقه کارته پروان شهر کابل پس از ادای نماز جمعه در این راهپیمایی انزجار و نفرت خود را از اسرائیل و آمریکا اعلام و پرچم هر دو کشور را لگد مال کردند.

آنها رژیم اسرائیل را که از طرف آمریکا حمایت می شود رژیم کودک‌کش عنوان کرده و در اعتراض به اشغال سرزمین های فلسطین و قدس شعارهای مرگ بر اسرائیل و آمریکا سر دادند.

نمازگزاران خشم خود را نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی اعلام و تأکید کردند که خون مردم افغانستان و ملت مظلوم فلسطین در یک جوی روان بوده و آنها همیشه در کنار فلسطین خواهند ایستاد.

«محمدسلیم پروانی» یکی از شرکت کنندگان در این راهپیمایی گفت که با همت مسلمانان روزی خواهد رسید که سرزمین های فلسطینی از وجود اسرائیل کثیف پاک شده و مردم مسلمان جهان در مسجدالاقصی نماز خواهند خواند.

وی گفت که مردم افغانستان با وجود مشکلات زیادی که در کشور خود دارند و بخشی از این مشکلات نیز رد پای اسرائیل دارد اما هرگز همبستگی و حمایت خود را از فلسطینی ها قطع نخواهند کرد.

«نذیر نظام» یکی دیگر از راهپیمایان گفت که با وجود این که ویروس کرونا تجمع مردم را با مشکلات مواجه کرده است و وزارت بهداشت افغانستان توصیه به رعایت حفظ فاصله اجتماعی کرده است اما وی نتوانسته است که امروز برای همبستگی با روز جهانی قدس و حمایت از فلسطین در این گردهمایی شرکت نکند.

وی گفت که وظیفه خود و تمام مسلمانان می داند که همگام با دیگر کشورهای اسلامی امروز صدای خود را در مقابل ظلم و ستم رژیم سفاک اسرائیل بلند کرده و به حمایت از مردم فلسطین حاضر شوند.

مردم مسلمان افغانستان به حمایت از فلسطین و سرزمین های اشغالی برنامه هایی در حاشیه این مراسم برگزار کردند که از جمله می توان به نقاشی، ختم قرآن کریم، بیلبورد نویسی، دیوار نویسی و وبینارها اشاره کرد.

نظر شما