شناسهٔ خبر: 47080675 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دیپلمات اروپایی: این دور از مذاکرات وین احتمالا طولانی‌تر از سه دور قبلی است

یک خبرنگار آمریکایی به نقل از دیپلماتی اروپایی گفت این دور از مذاکرات وین احتمالا طولانی‌تر از سه دور قبلی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرنگار روزنامه وال‌استریت ژورنال در وین به نقل از یک دیپلمات ارشد اروپایی نوشت، دور چهارم مذاکرات وین احتمالاً از سه دور قبلی طولانی‌تر خواهد بود.

این خبرنگار آمریکایی به نقل از یکی از دیپلمات‌های اروپایی نوشت: «کارهای زیادی باید انجام شود و کار بسیار بسیار پیچیده‌ای بر عهده داریم زیرا جزئیات زیاد و مسائل مختلفی وجود دارد که باید حل‌وفصل شوند».

او در ادامه نوشت: «اکنون در حال آغاز دور بسیار مهمی [از مذاکرات] هستیم که احتمالاً طولانی‌تر از سه دور قبلی خواهد بود زیرا اکنون هرکس نظر متفاوتی در این زمینه دارد که توافق باید چگونه باشد و باید آن را روی کاغذ بیاوریم».

خبرنگار وال استریت ژورنال به نقل از این مقام اروپایی افزود: «محدودیت زمانی دقیقی [برای حصول توافق] تعریف نشده است. با این حال همه طرف‌ها این را در نظر دارند که هرچه زودتر به آن دست یابند بهتر خواهد بود زیرا در ادامه راه، اوضاع پیچیده‌تر خواهد شد».

این خبرنگار آمریکایی با اشاره به آسودگی نسبی مقام اروپایی درخصوص شکاف‌های موجود بین سه کشور اروپایی، آمریکا و ایران، به نقل از او نوشت، مشاهده مواضع حداکثرخواهی از طرف‌ها طبیعی است زیرا هنوز برای کسب امتیاز و رسیدن به توافقات در زمینه تحریم‌ها، سانتریفیوژها و دیگر مسائل زمان کافی وجود دارد.

خبرنگار وال استریت ژورنال نوشت، برخلاف آمریکا که مدعی است ایران مواضع غیرواقع‌بینانه‌ای اتخاذ کرده است، این مقام اروپایی گفت «نمی‌گویم ایران واقع‌بین نبوده است» و پیچیدگی‌های موجود به‌خاطر تغییراتی است که از زمان توافق برجام در سال ۲۰۱۶ ایجاد شده و باید با این واقعیت جدید انطباق پیدا کرد. 

نشست کمیسیون مشترک برجام که بعدازظهر امروز (جمعه) با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ در وین از سر گرفته شده بود، ساعاتی پیش و بعد از حدود یک ساعت و نیم پایان یافت. مقرر شد بلافاصله رایزنی‌های کارشناسی و فنی و کار بر روی متون پیش نویس آغاز شود.

روز پنجشنبه «میخاییل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین اعلام کرد ممکن است دور چهارم مذاکرات وین در واقع دور پایانی باشد.

انتهای پیام/

نظر شما