شناسهٔ خبر: 47080471 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

هواشناسی آذربایجان غربی هشدار داد؛

خطر سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها در آذربایجان غربی

ارومیه – رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی گفت: با ادامه فعالیت سامانه بارشی در استان عصر امروز جمعه احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها وجود دارد.

صاحب‌خبر -

مهدی صابری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره تشدید فعالیت سامانه بارشی در استان، افزود: با توجه به ماهیت بارش‌های رگباری طی امروز احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه شهروندان از تردد و اتراق در اطراف رودخانه‌ها و مسیل‌ها اجتناب کنند، عنوان کرد: همچنین از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات با توجه به سیلاب و احتمال برخورد صاعقه و وزش باد خودداری شود.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی گفت: رگبار باران همراه با رعد و برق، در مناطق مستعد تگرگ و وزش باد گاهی شدید نیز در استان پیش بینی شده که روز شنبه شمال استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

صابری با بیان اینکه ارومیه پربارش ترین شهر استان در ۲۴ ساعت گذشته با هفت میلیمتر بارش بود گفت: روز شنبه شمال استان نیز شاهد بارش‌های پراکنده خواهد بود.

وی با بیان اینکه سرعت وزش باد در روز گذشته در ارومیه به بیش از ۵۰ کیلومتر بر ساعت رسید اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته هوای ارومیه بین ۹ و ۲۱ درجه سانتی گراد در نوسان بود و شهرستان چالدران با ۶ درجه سانتی گراد بالای صفر خنک‌ترین شهر استان بود.

نظر شما