شناسهٔ خبر: 47080451 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر:

انتخابات فرصتی بی‌نظیر برای استحکام پایه‌های کشور /برخی دنبال دلسرد کردن مردم هستند

زهره عرب

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر مطابق معمول روزهای جمعه در پیامی به برخی مسائل مهم روز پرداخته است.

صاحب‌خبر -

در پیام آدینه آیت الله صفایی بوشهری، مورخ ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ که نسخه ای از آن در اختیار ایسنا قرار گرفته آمده است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

«الحمدلله ربّ العالمین و صلّی الله علی محمّد و آله الطّاهرین سیّما بقیّه الله فی الارضین و لعنة الله علی اعدائهم اجمعین»

یکی از آموزه‌های دین اسلام «بصیرت و مقاومت» است. «بصیرت» یعنی به روشنی و صحیح مسائل را شناختن و فریب نخوردن است و «مقاومت» یعنی در عرصه تهاجم ظالمانه دشمنان داخلی و خارجی از حریم هویت دینی و ملی خود دفاع نمودن است. هم اینک دشمنان جهان اسلام و ایران اسلامی و انقلابی با تهاجم گسترده خود به انواع سخت و نرم به دنبال تخریب اعتقادات اسلامی و انقلابی و در پی بیگانه پرستی و زدودن استقلال کشور و ایجاد وابستگی همه‌جانبه هستند. تنها راه مقابله با آنان، «بصیرت و مقاومت» در پرتو ولایتمداری و تابعیت از رهبری عظیم الشأن است.

در این جمعه آخر ماه مبارک رمضان مردم گرانقدر استان ولایتمدار بوشهر را به چند موضوع متذکر می‌شوم:

۱. مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای «دامت برکاته العالیه» در سخنرانی تصویری خود در روز گرامیداشت مقام معلم و روز قدس مطالب مهمی ایراد فرمودند که همگان به ویژه مسئولان باید سرلوحه کار خود قرار دهند که به اهم آن اشاره تحلیلی می نمایم:
- شهید سلیمانی به امیرمومنان امام علی بن ابی طالب «علیه السلام» اقتدا کرد.
- شهید مطهری هم تولید فکر می‌کرد و هم نشر فکر می‌کرد.
- معلمان عزیز، مسئولین انتقال اندوخته های علمی و میراث علمی بشر به نسل بعد هستند که باید با امانت تمام و توانایی و مهارت تمام به نسل بعد منتقل کنند. آنان افسران سپاه پیشرفت کشور هستند و باید این را باور و همواره در مقام جهاد مستمر در مواجهه با تهاجم فکری دشمنان علیه جوانان باشد.
- کارگران ستون اصلی تولید و اقتصاد کشور بوده و حق بزرگی در جمهوری اسلامی ایران دارند و باید به خوبی حمایت شوند.
- انتخابات فرصتی بی نظیر برای استحکام پایه های کشور است که باید همگان در این باره احساس مسئولیت کنند. متأسفانه برخی به دنبال دلسرد کردن مردم هستند.
- تعیین سیاست خارجی همواره در مجامع بالادستی است نه وزارت خارجه بلکه وزارت خارجه مجری آن است. مسئولان باید متوجه حرفهای خود باشند که همان حرف‌های دشمنان و موجب مسرّت آنان نشود.
- سپاه قدس و شهید سرافراز سلیمانی مایه عزت و صیانت اسلام است و نباید مسئولان آن را نادیده بگیرند. نظام مقدس جمهوری اسلامی یک مجموعه واحد است.
- راه حل مؤثر رفع مشکل فلسطین، اتحاد و مقاومت هر چه تمام‌تر مردم فلسطین در برابر رژیم اشغالگر قدس و حمایت همه جانبه تمام کشورهای اسلامی از آن مردم عزیز و مظلوم است.

۲. روز جهانی قدس روز اتحاد مسلمین و افشای جنایات و دفاع از اسلام و مردم فلسطین اشغالی و حرکت همه جانبه جهان اسلام برای محو این جرثومه فساد و جنایت جهانی است. جمعه آخر ماه مبارک رمضان روز قدس است و مسلمانان با روزه داری و جلب عنایات الهی و اقتدار شخصیتی معنوی، حرکتی بسیار شکوهمند به وجود می‌آورند که سرانجام در آینده نزدیک نابودی محتوم رژیم ظالم و جنایتکار و غاصب صهیونیستی است.

۳. پیشاپیش عید فطر را به همگان تبریک عرض می کنم امیدوارم سالی پر از خیر و برکت و سلامت و عزت و رفع گرفتاری ها برای همه مسلمانان به ویژه مردم عزیز ایران باشد. عید فطر عید پاکی و معنویت تولد یافته از روزه‌داری و طاعات و عبادات ماه مبارک رمضان است که باید روزه دار آن را حفظ کند و خود را از گناه باز دارد و زندگی سراسر ایمان، تقوا و اخلاق داشته باشد.

۴. صمیمانه از تلاش های کادر درمان در تمامی مراکز درمانی تشکر می‌کنم و روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر را به آن تلاشگران عزیز و ایثارگر تبریک عرض می کنم و از تلاش‌ها و مجاهدت های ارزشمند آنان قدردانی کرده و برای آنان آرزوی بهروزی و موفقیت دارم.

خداوند متعال ظهور حضرت بقیة الله الاعظم «روحی فداه» را تعجیل بفرماید و طول عمر با عزت به مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای «دامت برکاته العالیه» مرحمت نماید و همه ما را در طریق ایمان، تقوا، اخلاق، مجاهدت، مقاومت و ولایتمداری ثابت قدم بدارد.

یاد و خاطره شهدا و امام شهدا را گرامی می داریم و آرزوی سلامت و طول عمر برای همه مردم عزیز از خداوند منان مسألت دارم و امیدوارم ماه مبارک رمضان بسیار پر خیر و برکت نصیب همگان به ویژه جامعه مؤمنان گردد.

«والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته»

صفایی بوشهری
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر

انتهای پیام

نظر شما