شناسهٔ خبر: 47080415 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

افت بی سابقه تولید انرژی در آمریکا طی سال ۲۰۲۰

تسنیم

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که به دلیل واکنش‌های اقتصادی به همه گیری ویروس کرونا، تولید انرژی این کشور در سال گذشته ۵ درصد کاهش یافته است که شدیدترین افت سالانه را نشان می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، اداره اطلاعات انرژی آمریکا(EIA) روز پنجشنبه اعلام کرد که به دلیل واکنش‌های اقتصادی به همه گیری کرونا، تولید انرژی این کشور در سال گذشته ۵ درصد کاهش یافته است که شدیدترین افت سالانه را نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش ماهانه اداره اطلاعات انرژی آمریکا، سال گذشته، تولید انرژی در این کشور کاهش یافت و به کمتر از ۹۶ کوادریلیون "واحد حرارتی انگلیس" رسید که ۵ درصد کاهش نسبت به رکورد تولید در سال ۲۰۱۹ نشان می دهد.

این کاهش به صورت مطلق بیشترین کاهش سالانه ثبت شده در تولید انرژی ایالات متحده است و در درجه اول به دلیل همه گیری کرونا که تقاضا برای انرژی را کاهش داد، رخ داده است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا با تبدیل منابع انرژی به واحدهای مشترک گرما یعنی واحدهای حرارتی انگلیس (Btu)، انواع مختلف انرژی (نفت و گاز و غیره) تولید شده در واحدهای مختلف فیزیکی مانند بشکه یا فوت مکعب را محاسبه و مقایسه می کند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اوایل سال جاری اعلام کرد که به دلیل کاهش فعالیت حفاری با قیمت های پایین نفت، تولید نفت خام ایالات متحده در سال گذشته نزدیک به ۱ میلیون بشکه در روز کاهش یافت و بیشترین افت سالانه تاریخ را به ثبت رساند.

در سال ۲۰۲۰، تولید نفت خام ایالات متحده به طور متوسط ۱۱.۳ میلیون بشکه در روز بود که ۹۳۵ هزار بشکه در روز یا ۸ درصد کاهش یافت که در مقایسه با سال ۲۰۱۹، متوسط سالانه تولید ۱۲.۲ میلیون بشکه در روز بوده است.

بر اساس برآوردهای این اداره، کمتر از دو ماه پس از آنکه تولید نفت خام آمریکا در ژانویه ۲۰۲۰ به اوج خود یعنی ۱۲.۸ میلیون بشکه در روز رسید، قیمت های نفت در مارس سقوط کرد و منجر به توقف تولید در ماه های بعدی شد و کمترین میانگین تولید ماهانه برای سال ۲۰۲۰ در ماه مه رقم خورد یعنی زمانی که تولید ایالات متحده فقط ۱۰ میلیون بشکه در روز بود.

نظر شما