شناسهٔ خبر: 47079827 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

فرانسه: ایران علائم متناسبی نشان نداده است

صاحب‌خبر -
گروه سیاسی: وزیر خارجه فرانسه، گفت: ایران در جریان مذاکرات احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام،‌علائم و موضع متناسبی در رابطه با بازگشت به تعهدات هسته‌ای خود نشان نداده است.
ژان ایو لودریان  گفت: ضروری است که ما فوراً به پیشرفت‌هایی دست پیدا کنیم چون ایران به دلیل عدول از تعهداتش هرگز تا این حد به سلاح هسته‌ای نزدیک نبوده است.
هیات‌های مذاکرات‌کننده بر سر احیای برجام در دور اخیر گفت‌و‌گوها در وین
وی گفت:آمریکا «بسیار مصمم» است تا پیشرفت در مذاکرات حاصل شود و در این راستا «پیام‌ها و علائم لازم» را که نشان از عزم واشنگتن برای لغو تحریم‌ها دارد، ارسال کرده است.
 در حال حاضر ایران مواضع و پیام‌های متناسب را در رابطه با عدول از تعهدات هسته‌ای خود که آنها را از سال ۲۰۱۹ شروع کرده، «نشان نداده است».
ژان ایو لودریان تصریح کرد:‌ اکنون زمان حساسی است، چون ایران باید موضع‌گیری و اراده لازم را نشان دهد.
در همین زمینه، عباس عراقچی  با «تاکید بر اینکه امیدواریم بتوانیم در زمان کوتاه‌تری مسائل را به سرانجام برسانیم» گفته است، «اولویت اول در مذاکرات تامین منافع ملت ایران است٬‌ اما بحث زمان برای ما اولویت ثانویه دارد.»رئیس هیئت مذاکره کننده ایران اضافه کرد: «ما در مسیری قرار گرفته ایم که مسیر مشخصی است و حداقل در مورد مسیری که باید برویم تفاهم وجود دارد اگرچه موانع جدی هم در راه این مسیر وجود دارد.»عباس عراقچی تصریح کرد: ما راه درازی را در پیش داریم و به هیچ وجه نمی شود زمانبندی را برای آن تصور یا پیش بینی کرد و اگر بخواهیم وارد بحث زمان بندی شویم غیرواقع بینانه است.
رئیس هیئت مذاکره کننده ایران می‌گوید، «تعجیلی که باعث کاهش دقت شود نخواهیم کرد و همچنین اجازه فرسایشی شدن مذاکرات را هم نخواهیم داد و با دقت کار خود را انجام می دهیم.»


 

برچسب‌ها:

نظر شما