شناسهٔ خبر: 47079769 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس مطرح کرد؛

لزوم توجه به بحث تفکیک جنسیتی در مدارس شرق کشور

نخعی با اشاره به مقوله تفکیک جنسیتی در مدارس شرق کشور، گفت: نُرم تعریف شده برای احداث مدرسه توسط وزارت آموزش و پرورشتناسبی با شرایط آموزشی خراسان جنوبی ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مصطفی نخعی» امروز(17 اردیبهشت) در جریان بازدید معاون وزیر آموزش و پرورش از پروژه های آموزشی نیمه تمام شهرستان نهبندان اظهار کرد: در روستاهای مختلفی حضور داریم و یکی از مباحث مطرح شده توسط مردم، بحث تفکیک جنسیتی دانش آموزان است.

 

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فاصله و پراکندگی روستاهای شرق کشور زیاد است و جمعیت های مستقر در آن پایین است، افزود: نُرم تعریف شده برای احداث مدرسه توسط وزارت آموزش و پرورش تناسبی با شرایط آموزشی خراسان جنوبی ندارد.

 

نخعی بیان کرد: به دلیل عدم تفکیک جنسیتیگف بسیاری از والدین، فرزندان دخترشان را به دلیل تعصبات و شرایط فرهنگی از رفتن به مدرسه منع می کنند، لذا باید دستوری داده شود تا نُرم احداث مدرسه کاهش یابد تا بحث نفکیکی جنسیتی در روستاهایی که مشکل داریم رعایت شود.

 

وی تصریح کرد: سطح متوسطه دوم که مقطع حساسی است و دانش آموز باید توانمند و برای کنکور آماده شود، اما در این سطح شرایط خوبی نداریم، طبق آخرین تحقیق ما رتبه آخر در استان را نهبندان داشته است لذا در خراسان جنوبی باید شرایط ایده آل و عدالت آموزشی برای توانمندی دانش آموزان و تحصیل آنها در دانشگاه ها فراهم شود.

 

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه پایدار بدون توسعه آموزشی محقق نمی شود، مطرح کرد: باید رویکرد توسعه آموزشی باشد، همچنین با توجه به شرایط کرونایی یکی از درخواست ها افزایش سهمیه است چراکه سطح درآمدی مردم شهرستان نهبندان نسبت به استان پایین تر و نیازمند توجه ویژه تر است.

 

«مجید بیکی» فرماندار نهبندان هم گفت: در شهرستان نهبندان مهاجرت ها به دلایلی سبب شده تا در برخی نقاط افزایش جمعیت داشته باشیم که نیازمند تجهیزات آموزشی هستند.

 

فرماندار نهبندان گفت: برای هوشمند سازی مدارس تجهیزاتی نداریم، همچنین تعمیر و تجهیز مدارس به دلیل تخصیص های متنوع سرفصل ها، نیازمند توسعه است.

 

وی با بیان اینکه برای آسفالت مدارس در بحث قیر چندین مرحله مساعدت شده است، افزود: یکی از مدارس خیّر کمک کرده است و چون بافت شهری است نیازمند اعتبار است تا به سرانجام برسد.

 

وی به وجود سه خوابگاه نامناسب در نهبندان اشاره کرد و گفت: برای این خوابگاه ها و سیستم های کامپیوتری و تب لت دانش آموزان نیازمند اعتبار هستیم.

 

فرماندار نهبندان در پایان گفت: نرخ اقتصادی شهرستان نسبت به میانگی استانی پایین تر است لذا هر عنایتی به توسعه آموزشی شهرستان شود در راستای منویات رهبری است که امیدآفرین است.

 

 

پایان پیام/575

نظر شما