شناسهٔ خبر: 47078967 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دانشگاه‌های هند، برای مبارزه با کووید-۱۹ دست به‌کار شدند

فاطمه حسین‌پور

وضعیت اسفبار شیوع کرونا در هند سبب شده دانشگاه‌ دهلی خواستار تاسیس مرکزی جداگانه برای رسیدگی به اساتید و دانشجویان خود باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از یودبلیونیوز،‌ دانشگاه "دهلی" یکی از بزرگترین دانشگاه‌های هند با ۹۱ دانشکده، به دولت این کشور اعلام کرد که برای اعضای هیات علمی کارکنان و اعضای خانواده این افراد که مبتلا به کووید-۱۹ هستند،‌مرکز مراقبتی خاص خود را می خواهد. چراکه در هفته‌های اخیر نزدیک به ۱۵ نفر از اعضای هیات علمی و مقامات ارشد این دانشگاه به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

دانشگاه دهلی بیش از ۴۰ هزار دانشجو و هزاران استاد و کارمند دارد.

در حال حاضر، دهلی‌نو پایتخت هند به دلیل گسترش وسیع و سریع کرونا ویروس،‌ با کمبود بیمارستان و تخت‌های icu و همچنین کمبود دستگاه‌های اکسیژن‌رسانی مواجه است.

این در حالی است که تعداد بسیار زیادی از اساتید، کارمندان و دانشجویان هندی یا کرونا مثبت هستند و یا در حال بهبودی از این بیماری هستند. بسیاری از این افراد نیز به دنبال تخت خالی در بیمارستان‌ها و دستگاه‌های اکسیژن‌رسانی هستند.

در حال حاضر، در هند روزانه بیش از ۳۰۰ هزار نفر به کووید-۱۹ مبتلا می‌شوند. پزشکان دهلی‌نو سیستم پذیرش در بیمارستان‌های این شهر را اسف‌بار توصیف کرده‌اند.

اعضای شورای اجرایی دانشگاه دهلی نو با ارسال نامه‌ای به معاونت این دانشگاه تاکید کردند: ما نسبت به سال گذشته، با وضعیت بسیار بدتری روبه‌رو هستیم و صدها استاد و کارمند دانشگاهی در بیمارستان هستند. برخی از آنها زندگی گرانبهای خود را از دست داده‌اند. در چنین شرایطی، دانشگاه باید دست دلسوزی خود را به سمت دانشجویان و اساتید دراز کند.

در ادامه این نامه آمده است: ما می‌توانیم از دانشکده‌های پزشکی و پرستاری خود کمک بگیریم. تخصص بسیاری از اساتید می‌تواند ما را در توسعه مرکز مقابله با کووید-۱۹ در دانشگاه کمک کند.

یکی از کالج‌های وابسته به دانشگاه دهلی نو پس از ابتلای یکی از اساتید به کووید-۱۹، با همکاری یک سازمان غیردولتی،‌ یک مرکز قرنطینه ۱۰۰ تخت‌خوابی در داخل دانشگاه ایجاد کرد. این مرکز اعلام کرده است که امکانات تامین اکسیژن را نیز سازماندهی می‌کند.

دانشگاه دهلی نو همچنین،‌در حال ایجاد یک مرکز قرنطینه ۱۸۰ تختخوابی است.

کلاس‌های حضوری در دانشگاه‌های هند از ماه مارس تعطیل شده‌اند و دانشجویان تنها اجازه داشتند برای انجام کارهای تحقیقاتی و آزمایشگاهی به دانشگاه مراجعه کنند.

انتهای پیام

نظر شما