شناسهٔ خبر: 47078935 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امدادرسانی نیروهای جهادی به سیل‌زدگان جنوب دامغان ادامه دارد

سمنان- ایرنا- فرمانده سپاه ناحیه دامغان گفت: ۱۰۰ نفر از نیروهای جهادی شهرستان جهت امدادرسانی به ساکنان سیل‌زده روستاهای حسینان، معلمان و سِیَنگ اعزام شدند و کمک این نیروها ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ محمدحسین تقی پور روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، تصریح کرد: در پی بارندگی های اخیر در منطقه جنوب دامغان و جاری شدن سیل در روستاهای حسینان، معلمان و سینگ، گروه های جهادی شامل نیروهای بسیج و سپاه شهرستان جهت خدمت رسانی و رفع مشکلات به این منطقه اعزام شدند.

وی ادامه داد: نیروهای جهادی از ساعات ابتدایی وقوع سیلاب از پنج عصر روز سه‌شنبه در قالب ۱۳ گروه جهادی به منطقه اعزام شدند. 

تقی‌پور اظهار داشت: رفع آبگرفتگی معابر، خارج کردن گل و لای از ۵۰ منزل روستایی، نظافت منزل و شست و شوی فرش ها، از جمله اقدامات گروه‌های جهادی در مناطق سیل‌زده است. 

وی افزود: نیروهای جهادی با کمک به نیروهای هلال احمر، راهداری و نیروی انتظامی در زمینه رفع مشکلات اهالی روستا و بازگشت به حالت عادی تمام تلاش خود را به کار بردند. 

فرمانده سپاه ناحیه دامغان گفت : توزیع بسته‌های بهداشتی و غذایی، آب آشامیدنی و غذای گرم از دیگر اقدام‌های این گروه‌های جهادی بود.

به گزارش ایرنا، عصر سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه در پی وقوع سیلاب در سه روستای معلمان، حسینیان و سِیَنگ، به بیش از ۵۰ واحد مسکونی روستایی، کلیه تاسیسات زیربنایی، راه‌های دسترسی و ابنیه فنی، اراضی کشاورزی و دام و طیور خسارت فراوان وارد شد. 

نظر شما