شناسهٔ خبر: 47077823 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تولیت آستان قدس رضوی:

پیرو مکتب علوی نمی‌تواند نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی بی‌تفاوت باشد

تولیت آستان قدس رضوی گفت: پیرو مکتب علوی نمی‌تواند نسبت به جنایات صهیونیست‌ها و مظلومیت فلسطینیان بی‌تفاوت باشد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در پایان جلسه اعتقادی معاد در قرآن که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن روز جهانی قدس اظهار کرد: روز جهانی قدس، روز فریاد مسلمین علیه اشغالگران صهیونیسم بوده، رژیم مجعولی که قبله نخست مسلمانان را با قتل و جنایات به بهانه هولوکاست اشغال کرده است.

وی با بیان اینکه هیچ انسان مسلمان و محب اهل بیت(ع) نمی‌تواند نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی و مظلومیت فلسطینیان بی‌تفاوت باشد، ابراز کرد: ایستادگی در برابر ظلم مکتب امیرالمؤمنین علی(ع) است، آن حضرت که فرمود «اگر یک مرد مسلمان از تأسف اینکه خلخال از پای زن یهودی بیرون کشیده شده بمیرد، جای سرزنش نیست»، حال چگونه یک انسان محب و پیرو امیرالمؤمنین(ع) می‌تواند در برابر سال‌ها تجاوزها، حق کشی‌ها و کودک کشی‌ها رژیم صهیونیستی علیه مسلمانان بی‌تفاوت باشد؟ آیا خلخال از پای دختر یهودی در آوردن جنایت بزرگتری از اشغال قبله اول مسلمانان و ده‌ها سال ظلم، کشتار و جنایت علیه مردم مظلوم فلسطین است؟

حجت الاسلام والمسلمین مروی افزود: محب امیرالمؤمنین(ع) نمی‌تواند نسبت به اشغالگران رژیم صهیونیستی و حامیان آن در رأس‌شان آمریکا بغض، نفرت و انزجار نداشته باشد که اگر چنین نیست باید در محبت و ولایتمان به امیرالمؤمنین(ع) شک کنیم.

وی روز قدس را از برجسته‌ترین یادگارهای امام خمینی(ره) دانست و با اشاره به عدم برگزاری راهپیمایی این روز به دلیل دستورالعمل‌های بهداشتی، گفت: دو سال است که به سبب شیوع ویروس منحوس کرونا و شرایط خاص بهداشتی پیش آمده از انجام عمل خیر راهپیمایی روز جهانی قدس که تعظیم شعائر الهی است، محروم هستیم، اما این امر نباید سبب فراموشی و نشان ندادن نفرت، انزجار، بی‌زاری و بغض‌مان نسبت به رژیم مجعول صهیونیستی و حامیان آن‌ها شود.

بر اساس اعلام روابط عمومی آستان قدس رضوی، تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به پشتوانه استکبار باقی مانده است، گفت: صهیونیسم‌ها بدون حمایت استکبار قدرتی ندارند و عددی نیستند، اگر حمایت‌های استکبار نباشد حتی یک روز هم نمی‌توانند دوام بیاورند.

وی مقاومت و ایستادگی غیورمردانه جوانان فلسطینی در برابر رژیم صهیونیستی را نویدبخش آینده‌ای روشن و پیروزی فلسطینیان دانست.

انتهای پیام

نظر شما