شناسهٔ خبر: 47077189 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه درهرمزگان

تکلیف عزت و ذلت مسلمین در قدس شریف تعیین می‌شود

بندرعباس- ایرنا- نماینده ولی فقیه درهرمزگان با اشاره به اینکه ‏‎قدس تنها یک جغرافیا نیست بلکه یک امت است، گفت: همه امت اسلامی باید بدانند که تکلیف عزت و ذلت مسلمین در قدس شریف تعیین می‌شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده روز جمعه در پیامی به مناسبت روز جهانی قدس افزود: قدس را باید نقطه آغازین مبارزه و ‎مقاومت خود در برابر نظام سلطه جهانی قرار دهند.
امام جمعه بندرعباس اظهارداشت: روز جهانی قدس یادگار همیشه جاوید ابراهیم زمان و احیا کننده اسلام ناب محمدی در قرن حاضر، حضرت امام خمینی (ره) است.
عبادی زاده یادآورشد: روز قدس، روز نمایش وحدت امت اسلامی و اراده مسلمانان و مظلومان جهان در بازپس‌گیری قبله اول مسلمانان از چنگال اشغالگران قدس شریف است.
وی گفت: گرچه امسال به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، راهپیمایی روز قدس برقرار نیست اما فریاد امت اسلامی از زبان ولی امر مسلمین جهان بر سر صهیونیست ها و حامیانشان و عروسک های خیمه شب بازی منطقه ای آنان فرود خواهد آمد و اراده حتمی و تخلف ناپذیر الهی مبنی بر نابودی کفر و استکبار و پیروزی مستضعفان و صالحان را نوید خواهند داد.  
از آغاز هجرت پیامبر اسلام (ص) به مدینه تا سال دوم هجری، قبله پیامبر در هنگام نماز و نیایش، بیت المقدس بود و بی شک، پیش از هجرت نیز در ۱۳ سالی که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در مکه مکرمه اقامت داشت، رو به بیت المقدس ایستاد و نماز خواند.

دولت یهود از اواخر قرن ۱۹ میلادی و طرح ایجاد خانه ای برای یهودیان توسط اروپایی ها به ویژه انگلیس در سال یکهزار ۸۸۶ نخستین بار توسط «تئودور هرتزل» روزنامه نگار اتریشی در جزوه ای با عنوان «دولت یهود» مطرح شد؛ فردی که در جهان او را با نام «پدر صهیونیسم» می شناسند.
هرتزل برای عملی شدن پروژه صهیونیسم بر تماس با دیپلمات‌ های کشورهای جهان حریص بود و تلاش می ‌کرد که موافقت قدرت‌ های بزرگ جهانی به خصوص انگلستان را با این طرح خود جلب کند.
از اواخر قرن ۱۹ میلادی؛ تئودور هرتزل' به منظور پیگیری ایده 'کشور اسرائیل' که در آن سال ها بیشتر به یک رویا شبیه بود تلاش کرد تا همه یهودیان جهان را در سرزمین فلسطین دور هم جمع کند.
بعد از تاسیس دولت جعلی اسراییل با حمایت های بریتانیا، کمتر از ۸ درصد جمعیت فلسطین، یهودی ها بودند و بقیه عرب های مسلمان بودند.
در سال های بعد صهیونیست ها بارها اعلام کردند که فلسطینی ها نباید به عنوان یک دولت تشکیل شود و نباید ویژگی های یک دولت کامل را داشته باشد.
این رژیم جعلی کودک کش که روزی سودای نیل تا فرات را سر می داد بعد از نیم قرن تسلط بر فلسطینی ها و به خاک و خون کشیدن زنان و مردان فلسطینی و شکست های پی درپی در غزه و لبنان اما؛ امروز برای تامین امنیت اش به دور خود دیوار می کشد.
بیت المقدس به عنوان مهم ترین شهر فلسطین، از نظر اسلامی اهمیت ویژه ای دارد؛ زیرا مسجدالاقصی، نخستین قبله مسلمانان در این شهر تاریخی است.

نامگذاری روز قدس به عنوان تاریخی ترین راهبرد امام خمینی(ره) برای نخستین بار در ۱۶مرداد سال ۱۳۵۸ش (رمضان ۱۳۹۹ق)از سوی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران روزی رسمی برای حمایت از مردم فلسطین اعلام شد.

   

نظر شما