شناسهٔ خبر: 47075352 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیانیه سازمان‌های فرهنگی به مناسبت روز قدس

تهران- ایرنا- سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی به مناسبت روز جهانی قدس با صدور بیانیه‌هایی حمایت از ملت مظلوم فلسطین را وظیفه همه مسلمانان و آزادیخواهان جهان دانستند و بر آزادسازی قدس شریف تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بیانیه ای روز قدس را روز اتحاد جهان اسلام علیه جبهه کفر دانست و همراه با مردم مسلمان و آزادیخواه کشورهای مختلف جهان بار دیگر بر حمایت از ملت مظلوم فلسطین تأکید کرد.

در این بیانیه آمده است: روز قدس، روز اتحاد جهان اسلام است. در این روز مردم مسلمان و آزادیخواه کشورهای مختلف جهان با برگزاری مراسم، آیین‌ها بر اصالت، هویت و حق ملت فلسطین در حاکمیت بر سرزمین قدس و حق تعیین سرنوشت و آینده خود و لزوم بازگشت آوارگان و پناهندگان فلسطینی به کشورشان تأکید می‌کنند.

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: روز قدس همه کشورهای اسلامی را حول یک‌محور مهم با یکدیگر متحد می‌کند، به همین دلیل جبهه کفر همه تلاش خود را برای تضعیف آن به کار می‌گیرد که در مقابل ما باید با تمام توان این آرمان را حفظ کنیم و با استفاده از همه راه‌های ممکن گسترش دهیم.

مجمع جهانی اهل بیت: جبهه مقاومت خواب راحت را از قدس نشینان روبوده است

مجمع جهانی اهل بیت (ع) به مناسبت روز جهانی قدس اعلام کرد: جبهه مقاومت در مناطق مختلف جهان با الگوسازی مردمی خویش از سرداران شهیدش همچون سردار سلیمانی عزیز، اسرائیل را لحظه به لحظه به محوکردن و دور ساختن از حیات خویش وادار ساخته و امت اسلام و احرار جهان را روز به روز به قدس شریف و دستیابی به آن آرمان الهی نزدیک و نزدیک تر می کند. پیشرفت های هسته ای صلح آمیز و قوت گرفتن توان دفاعی کشورهای اسلامی، که حتی لحظه ای ایهام عقب نشینی نخواهد داشت، خواب راحت را از قدس نشینانِ در آرزوی سلطه و منفعت طلبان معامله دروغین و نافرجام قرن، ربوده است.

این مجمع افزود: حملات کور به تأسیسات هسته ای و زیربنایی، تفتیش و یورش مستمر به خانه های فلسطینیان، افزایش جنایات وخشونت ها برعلیه زندانیان و اسرای مظلوم، رؤیاهای توهم انگیز عادی سازی روابط کشورهای وابسته و بزدل جهان و همچنین آزمایش های مخفیانه وشکست خورده اتمی، دست و پا زدن های پایانی رژیم صهیونیستی بر لبه پرتگاه سقوط است اما بدانند که مردم جهان با محکومیت و نقض جدی ایده قدس شرقی و غربی و تاکید قاطع بر پایتختی دائمی قدس شریف، باردیگر بیدارتر از سابق، بر نابودی آنان قد علم کرده اند.

مجمع تقریب مذاهب: حمایت از فلسطین یکی از مظاهر رویش وحدت اسلامی است

مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اعلام کرد: امت بزرگ اسلامی خوب می‌داند که حمایت از فلسطین و قدس شریف و مقابله با رژیم صهیونیستی یکی از مظاهر رویش وحدت و انسجام اسلامی است و مسلمانان آزادی‌خواه و آزاده جهان به‌رغم همه ناملایمات و فشارهای دولت‌های وابسته و برخی کج‌اندیشان و بایکوت خبری دستگاه‌های رسانه‌ای نظام سلطه، این ضرورت را به‌خوبی درک کرده و برای حفظ و استمرار آن مجاهدت می‌کند.

این مجمع افزود: امروز در پی غفلت‌ها و اختلافات در بین امت اسلامی شاهد گسترش اقدام‌های تجاوزکارانه و تروریستی و خلاف همه موازین  انسانی و مقررات بین المللی رژیم صهیونیستی هستیم؛ از حمله به نمازگزاران در مسجدالاقصی و قدس شریف،‌ محاصره ظالمانه مردم شریف غزه و بمباران مناطق غیر نظامی، زندانی‌کردن کودکان و زنان، یورش وحشیانه به اماکن مقدس و ... در حال حاضرنیزنظام استکبار سعی دارد تا با تحمیل رژیم صهیونیستی به عنوان یک دولت رسمی ومقبول به ملت‌های مسلمان، دولت‌های وابسته و زبون را با تطمیع و ارعاب به رغم خواست ملت‌ها به عادی سازی روابط با آن ترغیب نماید. این درحالی است که آموزه های وحیانی قرآن کریم همه ما را از اعتماد و پیوند با دشمنان و ظالمان منع کرده است.

هیات رزمندگان اسلام: حاج قاسم قدرت نظامی صهیونیست ها را ناکارآمد کرد

هیات رزمندگان اسلام به مناسبت روز جهانی قدس با صدور بیانیه ای اعلام کرد: اگر تا پیش از انقلاب اسلامی، سرکردگان رژیم جعلی اسرائیل در تکاپوی اشغال سرزمین های اسلامی برای تشکیل حکومت رویایی از نیل تا فرات بودند؛ هم اینک با گذشت ۴۲ سال از عمر با برکت این انقلاب الهی، فروپاشی و نابودی این رژیم جعلی به دغدغه اصلی صهیونیست ها تبدیل شده است. تحولات ۴۲ سال گذشته در منطقه راهبردی غرب آسیا، نشان داد هدف گذاری حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر محو رژیم صهیونیستی از صفحه روزگار، یک هدف گذاری الهی، آرمانی و کاملا دست یافتنی است.

در این بیانیه آمده است: اکنون روز قدس فراتر از مرزهای ایران و حتی فراتر از مرزهای جهان اسلام، به یک روز جهانی تبدیل شده، تمامی آزادیخواهان و عدالتخواهان جهان، به دنبال نابودی رژیم صهیونیستی و رهایی ملت مظلوم فلسطین از چنگال ظالمان ستم پیشه هستند. جبهه مقاومت روز به روز، حلقه محاصره را بر رژیم کودک کش صهیونیستی تنگ تر می کند و این رژیم، با اندک اقدامات تاکتیکی، هرگز قادر به رهایی خود از مرگ قطعی نیست.

هیات رزمندگان اسلام افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی با تبدیل سنگ های در دستان فلسطینی ها به انواع موشک ها، قدرت نظامی صهیونیست ها را ناکار آمد ساخت. اینک نه تنها قدرت نظامی صهیونیست ها، بلکه قدرت نظامی آمریکایی ها هم در برابر مقاومت و نظام جمهوری اسلامی و قدرت دفاعی ایران ناکارآمد شده است. آمریکا روند افول قدرت را با شتاب طی می کند و متحدین آن در منطقه همانند سعودی ها، در باتلاق یمن گرفتار شده اند.  آری تحولات داخلی در سرزمین های اشغالی، غزه، لبنان، سوریه، عراق و یمن ، همگی از روند حتمی نابودی رژیم صهیونیستی خبر می دهد. 

حضرت امام خمینی (ره) در شانزدهم مرداد ماه سال ۱۳۵۸ مصادف با سیزدهمین روز از ماه مبارک رمضان سال ۱۳۹۹ هجری قمری طی پیامی تاریخی خطاب به مسلمانان جهان درباره قدس و مساله فلسطین  فرمود: من طی سالیان دراز، خطر اسرائیل غاصب را گوشزد مسلمین نمودم که اکنون، این روزها به حملات وحشیانه خود به برادران و خواهران فلسطینی شدت بخشیده است و به ویژه در جنوب لبنان به قصد نابودی مبارزان فلسطینی پیاپی خانه و کاشانه ایشان را بمباران می‌کند.

ایشان افزودند: من از عموم مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی می‌خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن،‌ به هم بپیوندند و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می‌کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است و می‌تواند تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به عنوان «روز قدس» انتخاب و طی مراسمی همبستگی بین‌المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین اعلام نمایند.

نظر شما