شناسهٔ خبر: 47074982 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیرکل ارتباطات همدان خبر داد:

بیش از ۷۳۰۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

ساکی از اتصال و اجرای ۶۳ سایت تلفن همراه، از محل منابع طرح ملی USO وزارت ارتباطات و دسترسی بیش از ۷۳۰۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مجتبی ساکی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان، با اشاره به جلسه بررسی پیشرفت مصوبات سفر وزیر ارتباطات به استان همدان، اظهار کرد: انجام این مصوبات، نشان از عزم راسخ وزارت ارتباطات در تحقق وعده خود در رساندن فناوری ارتباطی به روستا‌های دور افتاده و کم برخوردار دارد.

وی افزود: با اجرای این پروژه که با پیمانکاری دو شرکت همراه اول و ایرانسل انجام می‌شود، زمینه کاهش شکاف دیجیتال بین شهر و روستا، کمک به کسب و کار‌های مبتنی بر فضای مجازی در روستا، افزایش سطح دسترسی به شبکه ملی اطلاعات در مناطق دور دست و کم برخوردار و بسیاری از مزیت‌های اینترنتی و بانکی و... فراهم می‌شود.

ساکی در ادامه بیان کرد: در این طرح تعداد ۵۹ سایت توسط اپراتور همراه اول نصب و راه اندازی شد و ۱۳ سایت دیگر نیز در دست اقدام و راه اندازی است. شرکت ایرانسل با نصب و ارتقاء ۴ سایت در نقاط مشخص شده، این پروژه را تکمیل می‌کند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان با تاکید بر تسریع روند سایت‌های باقی مانده در کوتاه‌ترین زمان ممکن گفت: با اجرای این پروژه در ۷۲ روستای استان، بیش از ۷۳۰۰ خانوار به صورت مستقیم از نسل سوم (۳G) تلفن همراه بهره‌مند می‌شوند و روستا‌های بیشتری تحت پوشش قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما