شناسهٔ خبر: 47074040 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

آخرین وضعیت تولید اتوبوس برقی

مدیر طرح‌های کلان ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی، حمل و نقل با بیان اینکه اتوبوس های برقی آماده رونمایی هستند، گفت: شهرداری تهران و مشهد برای خرید این اتوبوس ها اعلام آمادگی کرده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «تابناک»، شهریار زینی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت اتوبوس‌های برقی ایران ساخت گفت: هدف اصلی این پروژه بومی سازی اقلام «های تک» برقی از جمله «درایو اتوبوس» و «موتور الکتریکی»، «مجموعه باتری پک»، «کانورترهای دی سی»، «شارژر»، «ماژولهای اتوبوس» و بقیه اقلام اتوبوس بوده است.

مدیر طرح‌های کلان ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی، حمل و نقل معاونت علمی و فناوری با بیان اینکه مجری این پروژه دانشگاه تهران با همکاری یک شرکت ایرانی است، گفت: اکنون نمونه مهندسی آن آماده و قرار است قبل از انتخابات و تا قبل از پایان خرداد ماه به مرحله رونمایی برسد.

وی با بیان اینکه بعد از رونمایی باید به سمتی برود که مراحل اخذ پلاک اخذ شود، افزود: شرکت‌های ایرانی توانایی تولید و ساخت این اتوبوس‌های برقی را دارند؛ اکنون این اثبات شده و ضمن قرارداد با کاربر یا مشتری می‌توان هزینه‌های این مراحل را جذب کرد تا گواهینامه استاندارد را اخذ کند.

زینی با بیان اینکه تک تک اعضای این اتوبوس برقی ساخت داخل می‌شود و می‌توان گفت ۸۰ درصد آن بومی سازی شده است، افزود: این نمونه اتوبوسی که ساخته می‌شود نمونهVP است یعنی نمونه‌ای که نزدیک به معیار تولید است و می‌تواند به سمت مراحل اخذ پلاک برود و تست‌های لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد در زمینه خرید این اتوبوس‌های برقی گفت: اخیراً شهرداری تهران و مشهد اعلام آمادگی کردند که تعدادی از این اتوبوس‌های برقی را خریداری کند و چراغ اول را روشن کرده‌اند.

مدیر طرح‌های کلان ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی، حمل و نقل معاونت علمی و فناوری افزود: شهرداری تهران برای خرید ۱۰ دستگاه و شهرداری مشهد برای خرید بیش از ۵ دستگاه اعلام آمادگی کرده و در حال رایزنی هستند که این قرارداد منعقد شود.

زینی تاکید کرد: اگر منابع به خوبی برای تولید اختصاص پیدا کند پیش بینی می‌کنیم تا پایان ۱۴۰۰ این اتوبوس به تولید برسد.

نظر شما