شناسهٔ خبر: 47073933 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آیا امکان دانلود غیرقانونی در اینترنت استارلینک وجود دارد؟

دنبال کنندگان کنجکاو استارلینک می‌خواهند بدانند که سیاست و خط مشی اسپیس ایکس در برابر محتوا‌های دانلود کپی رایت چه خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تورنت فضای تحت وبی است که از طریق آن می‌توان محتوا‌ها را به طور غیرقانونی و بر خلاف قوانین کپی رایت دانلود کنید و آن را به اشتراک بگذارید بدون اینکه توسط سایت یا منبعی ردیابی شوید و این موضوع فضایی را برای سودجویان فراهم می‌کند تا بتوانند به راحتی محتوا‌های جذاب را در اینترنت و فضای مجازی کپی رایت کرده و به اشتراک بگذارند.

اسپیس ایکس به عنوان ارائه دهنده اینترنت ماهواره‌ای قصد مقابله با این سوءاستفاده را دارد و برای جدیدترین فناوری خود سیاست‌هایی را تبیین کرده که تا حدودی با کپی رایت مخالفت می‌کند. درصورتی که شخصی قصد استفاده از تورنت را داشته باشد و از اینترنت ماهواره‌ای استفاده کند هشداری درباره تقابل این کار با قانون کپی رایت دریافت می‌کند.

تورنت و استارلینک

تورنت، تعلیق حساب و پیگرد قانونی را برای مشترکان استارلینک به همراه دارد

یک مشترک کنجکاو به اسم substrate-۹۷ برای اینکه بفهمد استارلینک برای این کپی رایت‌های غیرقانونی سیاست‌گذاری خاصی دارد یا نه، به عمد از تورنت استفاده کرد و با انتشار تصویری از صفحه‌اش که هشدار استارلینک را نشان می‌داد خبر از سیاست‌های این اینترنت برای مقابله با کپی رایت داد. این کاربر نوشت: "اگر برای امتحان، سیاست‌های اینترنت ماهواره‌ای با استفاده از VPN به تورنت مراجعه کنید مشاهده خواهید کرد که این اینترنت هشدار و اخطار به شما می‌دهد. "

مشترکی که این سیاست را امتحان کرد، هشدار استارلینک را در ردیت منتشر کرد. تیم استارلینک نیز اعلام کرد که از خدمات آن برای انتشار محتوای کپی رایت و غیرقانونی استفاده نشود. در این اطلاعیه آمده است: "بارگیری مطالب دارای حق چاپ بدون مجوز ممکن است منجر به تعلیق یا قطع ارتباط شما شود و شما را در معرض خطر پیگرد قانونی مالک محتوا قرار دهد. "

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما