شناسهٔ خبر: 47071469 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه گناوه:

مقاومت تنها رمز پیروزی در برابر استکبار جهانی است

گناوه- امام جمعه گناوه گفت: میدان امروز میدان مقاومت است و تنها رمز پیروزی در برابر استکبار جهانی مقاومت و ایستادگی است .

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در سال ۵۸ از سوی رهبر کبیر انقلاب، امام خمینی (ره) به نام روز جهانی قدس بیان کرد: حمایت از مظلوم به ویژه جامعه اسلامی که مورد ظلم و ستم ظالمان و مستکبران قرار می‌گیرد وظیفه همه مسلمانان است.

امام جمعه گناوه افزود: به تعبیر فرمایش پیامبر گرامی اسلام (ص) اگر کسی صدای مظلومیت یک مسلمان را بشنود و به ندای او پاسخ ندهد مسلمان نیست.

امام جمعه گناوه ادامه داد: از توصیه‌ها و وصایای امیرالمومنین حضرت علی (ع) در شب شهادت ایشان فرمودند: «فرزندانم، همیشه و همواره خصم و دشمن ظالمان و کمک کار مظلومان باشید.»

وی تصریح کرد: ملت ایران اسلامی در روز جهانی قدس با لبیک به ندای پیامبر (ص) امیرالمومنین (ع) و فرزندش حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب و در حمایت از آرمان‌های بلند مردم مظلوم فلسطین این روز را گرامی خواهند داشت و همبستگی و حمایت خود را با ملت مظلوم فلسطین اعلام خواهند کرد.

امام جمعه گناوه با اشاره به اهمیت سرزمین قدس و بیت المقدس در آیات و روایات گفت: قدس و بیت المقدس در آموزه‌های دینی و اسلامی از اهمیت و قداست بالایی برخوردار است و امیدواریم که همه بتوانیم دین و وظیفه خود را به قدس و اولین قبله مسلمین ادا کنیم.

روز جهانی قدس، روز مبارزه با استکبار جهانی است

امام جمعه گناوه خاطرنشان کرد: روز جهانی قدس، روز مبارزه با استکبار جهانی است و در دیدگاه امام خمینی (ره) این روز فراتر از یک مسئله ملی و مختص به فلسطین و یا جهان عرب بلکه روز اسلام است.

وی گفت: قدس یک آرمان انسانی و اسلامی است و روز قدس کلید قیام جهانی علیه استکبار و اسم رمز انقلاب علیه رژیم صهیونیستی و نماد یک مبارزه مستمر و فراگیر در همه عرصه‌ها و اعصار علیه استکبار است.

حجت الاسلام رکنی حسینی تصریح کرد: روز قدس روز مقابله مستضعفین با مستکبرین عالم و نماد صف بندی حق علیه باطل است.

وی ادامه داد: بیش از ۶۰ سال از اشغال فلسطین توسط اشغالگران صهیونیستی می‌گذرد و متأسفانه امروز ارتجاع عرب هم در حال هم صدایی با استکبار است.

وی تصریح کرد: شرایط امسال در فلسطین شرایط خاصی است و رژیم صهیونیستی و خصوصاً دولت این کشور که عروسک خیمه شب بازی استکبار است با توجه به شرایط سخت سیاسی و اقتصادی در وضعیتی بغرنج به سر می‌برد لذا برای انحراف افکار عمومی در صدد حادثه سازی مصنوعی در سرزمین‌های اشغالی برای نجات از سقوط است.

امام جمعه گناوه گفت: علاوه بر آن رژیم صهیونیستی با سقوط دولت ترامپ شرایط سخت‌تری پیدا کرده است اگر چه رفت و آمد دولت‌های آمریکا در اصل حمایت ذاتی استکبار از صهیونیستی تأثیر نمی‌گذارد.

وی بیان کرد: نکته جدیدی که در این روزها فلسطین با آن دست به گریبان است تعویق انتخابات فلسطین که با مشارکت محمود عباس، رژیم صهیونیستی، ارتجاع عربی و آمریکا کلید خورده است.

آینده از آن مقاومت اسلامی است

وی گفت: امروز تمام توطئه‌های دشمنان و معامله قرن آنها در سرزمین‌های اشغالی و فلسطین شکست خورده است و دشمن طی چندین سال اشغال خاک فلسطین نتوانسته به اهداف شوم خود دست یابد و رژیم جعلی صهیونیستی علیرغم حمایت و پشتیبانی ابرقدرت‌های ظاهری در حال فروپاشی و از میان رفتن است.

حجت الاسلام رکنی حسینی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی که زمانی در یک جنگ ۶ روزه چهار کشور را شکست داد و سه برابر وسعت سرزمین‌های اسلامی را برای خود اشغال کرد امروز از غلبه بر نوار غزه ناتوان است.

وی ادامه داد: وقتی سران رژیم صهیونیستی بعد از توافق هسته‌ای اعلام کردند هیچ نگرانی در مورد جنگ بین ایران و این رژیم نخواهد بود و امنیت این رژیم برای ۲۵ سال آینده تضمین است مقام معظم رهبری فرمودند که اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید.

وی ادامه داد: بدون شک آینده از آن مردم فلسطین، مقاومت اسلامی و مسلمانان است و امروز مقاومت و سرداران و شهدای مقاومت و در رأس آنها سردار شهید سلیمانی برای همه مسلمانان اسوه و الگو شده‌اند.

امام جمعه گناوه یادآور شد: امروز عزت، شوکت، اقتدار و صلابت و قدرت ما در عرصه‌های مختلف مدیون مقاومت و بیداری این مبارزان است.

وی گفت: میدان امروز میدان مقاومت است و تنها رمز پیروزی در برابر استکبار جهانی مقاومت و ایستادگی است لذا ما با مقاومت و ادامه راه شهدا و در رأس آنها سردار مقاومت روزی نماز را در بیت المقدس اقامه خواهیم کرد.

حجت الاسلام رکنی حسینی اظهار داشت: با توجه به شرایط و وضعیت شیوع کرونا، برنامه‌ریزی لازم برای بزرگداشت و پاسداری از آرمان و ارزش‌های روز جهانی قدس امسال با استفاده از ظرفیت‌های مردمی، گروه‌های انقلابی، پایگاه‌های بسیج و گروه‌های جهادی و با ابتکارات و خلاقیت‌های انقلابی انجام خواهد شد و تدابیر لازم مطابق با شیوه نامه‌های بهداشتی اتخاذ خواهد شد.

نظر شما