شناسهٔ خبر: 47070087 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

امام جمعه اسلام آبادغرب:

فعال شدن فضای مجازی به مناسبت روز جهانی قدس برای دفاع از مظلوم یک امر به معروف و نهی از منکر بزرگ است

حجت الاسلام سید روح الله زمانی موسوی گفت: فعال شدن فضای مجازی به مناسبت روز جهانی قدس برای دفاع از مظلوم و برای دفاع از عدالت و مبارزه با ظلم که به نوع خودش یک امر به معروف و نهی از منکر بزرگ است تاثیر آن از فضای حقیقی بیشتر خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام سید روح الله زمانی موسوی در گفتگو با  اسلام آبادخبر،  با گرامیداشت ایام ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای همه مسلمانان به ویژه مردم شهید پرور شهرستان، اظهار داشت: جمعه آخر ماه مبارک رمضان یکی از برکات ویژه امام راحل در انقلاب اسلامی است، در کنار همه خوبی هایی که امام از خود به یادگار گذاشت روز قدس(جمعه آخر ماه رمضان) یک رنگ و لعاب دیگری در کنار همه مناسبت ها دارد.

 امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: در ماه مبارک رمضان در حالیکه ممکن است نگاه ما صرفا" یک نگاه عبادی باشد، حضرت امام خمینی(ره) این کار بی بدیل(نامگذاری روز قدس) را انجام داد و جای دقت و تأمل دارد که چرا جمعه آخر ماه مبارک رمضان را در نظر گرفته اند و می شود گفت به لحاظ استمرار در روزه داری و تقویت تقوی در  پایان ماه رمضان یک توجه سیاسی هم به ما داده شود که این توجهات و روزه داری باید خروجی خود را در مسائل سیاسی نشان دهد.

وی افزود: در شب های قدر ترجیع بند و شاه بیت « خلصنا منالنار یا رب» در دعای جوشن کبیر را فریاد می زنیم، این آتش ممکن است در درون ما باشد به لحاظ معاصی و گناهان و ممکن است آتشی که در سطح جامعه ناشی از آسیب های اجتماعی باشد و حتی آتشی در سطح بین المللی یعنی  همان غده سرطانی ( رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل) باشد.

حجت الاسلام زمانی موسوی عنوان کرد: امام خمینی(ره) از پیش از انقلاب بحث غده سرطانی اسرائیل را مطرح کرد و اگر مسلمانان جهان اسلام به سخنان حکمت آمیز و وحی گونه امام(ره) توجه داشتند که مسأله فلسطین مسأله اول اسلام است، این غده سرطانی در بدنه مسلمانان رشد و انتشار پیدا نمی کرد و می شد آن را قلع و قمع کرد، ولی متأسفانه برخی کشور ها این را مسأله اول جهان اسلام ندانستند و همین باعث ریشه دار شدن این غده سرطانی شده و اکنون بحث روابط علنی و رسمی با رژیم غاصب اسرائیل توسط برخی کشورها مطرح می شود.

وی تصریح کرد: بی اهمیتی برخی کشورها نسبت به ریشه کنی این غده سرطانی باعث رشد برخی ویروس های جدید بنام داعش و تکفیر در کنار آن شده است که امروز باعث درگیری مسلمانان در جبهه های مختلف سوریه، لبنان و یمن شده است.

امام جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به تعبیر یکی از بزرگان گفت: اسرائیل سگ باران خورده است که هر جا برود با خودش نجاست، سیاهی، ظلم و فساد می برد لذا چاره ای جز برگشتن به رهنمودهای امام(ره)نیست که مقام معظم رهبری نیز همین مسیر را ادامه می دهند و در تمام سخنان خود بحث مبارزه با ظلم اسرائیل و بحث فساد، ظلم و بی عدالتی کشورهای اروپایی و امریکایی انجام می دهند، را مطرح می نمایند.

وی تصریح کرد: این راه و مسیر را نباید گم کنیم و زاویه مان را با دشمنان در عرصه بین المللی باید حفظ شود، ممکن است در برخی موارد عدم رعایت خطوط قرمز باعث شده برخی عدم حساسیت ها نسبت به رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل شکل گرفته باشد چه بسا مشاهده می شود برخی افرادی که زمانی علم مبارزه با اسرائیل را مطرح می کردند اکنون به جایی رسیده اند که نه تنها حساسیتی نسبت به اسرائیل ندارند بلکه حتی جبهه مقاومت را مورد هجمه و تهدید قرار می دهند و این رفتار از سوی برخی سیاستمداران ما جای بسی تأمل دارد.

امام جمعه اسلام آبادغرب تصریح کرد: امام خمینی بر اساس آموزه های دینی  و بصیرت قرآنی، چنین موضعی درخصوص قدس داشته است و ابتکار امام(ره) در این بوده که روز قدس را در ماه رمضان قرار داده تا در طول اعصار به آن پرداخته شود.

وی افزود: با توجه به محدودیت های شرایط کرونایی و ممانعت از تجمعات و برگزاری راهپیمایی موتوری و خودرویی، اصحاب رسانه و فعالان مجازی باید در فضای مجازی پیشرو باشند و رژه های مجازی و تشکیل کمپین ها در دستور کار عزیزان قرار گیرد، چه بسا فعال شدن فضای مجازی به مناسبت روز جهانی قدس برای دفاع از مظلوم و برای دفاع از عدالت و مبارزه با ظلم که به نوع خودش یک امر به معروف و نهی از منکر بزرگ است تاثیر آن از فضای حقیقی بیشتر خواهد بود.

 

انتهای پیام/

نظر شما