شناسهٔ خبر: 47069999 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

زندانی شدن هنرمند اردنی بعد از ارسال اثر به مسابقه بین المللی «فلسطین تنها نیست»

دبیر مسابقه بین‌المللی «فلسطین تنها نیست» گفت: هنرمند اردنی بعد از ارسال اثر به این مسابقه توسط دولت کشورش زندانی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،سید مسعود شجاعی طباطبایی دبیر مسابقه پوستر، کاریکاتور و کارتون «فلسطین تنها نیست» اظهار داشت:در ۲۰۰ مرکز استان و ۸ کشور‌های خارجی آثار رسیده به دبیرخانه مسابقه «فلسطین تنها نیست» به نمایش درآمده است.

وی ضمن بیان این نکته که تعدادی هنرمندان از کشور‌هایی در این مسابقه شرکت کردند که کشورشان رابطه خوبی با رژیم صهیونیستی دارد عنوان کرد: ما نگرانی‌هایی از بابت تبعات ارسال آثار به این نمایشگاه برای هنرمندان آن داریم چرا که برای مثال بعد از انتشار اثر هنرمند اردنی که کاریکاتوری از بن زائد بود دولت اردن بلافاصله وی را زندانی کرد.

دبیر مسابقه «فلسطین تنها نیست» با اشاره به این نکته که اصلی‌ترین واکنش دولت‌ها به این مسابقه بعد از انتشار کتاب آن خواهد بود تصریح کرد: رژیم صهیونیستی به شکلی خیلی جدی به مسابقه بین المللی «فلسطین تنها نیست» واکنش نشان داده و برای مثال سایت صهیونیستی ADL، تحقیقاتی وسیع درخصوص آثار این نمایشگاه انجام داد و عصبانیت خود را ازاین آثار اعلام کرد.

سید مسعود شجاعی طباطبایی افزود: این نمایشگاه با استقبال خوبی از سوی هنرمندان و مردم کشور‌های مختلف به خصوص کشور فلسطین مواجه شده و حتی سفیر فلسطین هم از این نمایشگاه بازدید کرد.

وی ضمن اشاره به اینکه فدراسیون جهانی کارتونیست‌های اروپایی در نمایشگاه ترامپیسم هم مشارکت داشتند و برخی از رؤسای آن آثار خود را به آن نمایشگاه ارسال کردند از همکاری مجدد این فدراسیون با انتشار فراخوان مسابقه بین المللی کارتون پوستر و کاریکاتور «فلسطین تنها نیست» خبر داد.

مدیرکل هنر‌های تجسمی حوزه هنری بیان کرد: انتشار فایل کتابچه آثار و اعلام برندگان همزمان با روز قدس و در روز اختتامیه خواهد بود و بعد از آن است که ما منتظر بازخورد‌های بین المللی این مسابقه هستیم.

وی با اشاره به اینکه ۶۹۰ هنرمند از ۶۶ کشور جهان در این مسابقه شرکت کردند، عنوان کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ اثر از ۶۹۰ هنرمند جهانی در مسابقه بین‌المللی «فلسطین تنها نیست» شرکت کردند که نمایشگاه گزیده‌ای از این آثار در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری برپاست. بیشترین آثار از کشور ترکیه با ۶۲ اثر و سپس اندونزی و چین هر کدام با ۴۲ اثر ارسال شد. در بخش کارتون ۷۹۸ اثر، پوستر ۳۰۲ اثر و در بخش کاریکاتور ۲۰۴ اثر به مرحله اول راه پیدا کردند که همه این آثار به صورت آنلاین در سایت ایران کارتون به نمایش درآمدند و بازدید بالایی داشتند.

این هنرمند حوزه تجسمی در بیان شکل انتشار فراخوان‌های مسابقه توضیح داد: فراخوان مسابقه بین‌المللی «فلسطین تنها نیست» به شکل خیلی خوبی منتشر شده و ما بیشترین مشارکت را از سوی کشور‌های خارجی خصوصاً کشور‌های آسیایی مانند اندونزی و ترکیه داشتیم و حتی سفیر اندونزی نیز به دیدن آثار نمایشگاه آمده است.

شجاعی طباطبایی با اشاره به شرکت‌کنندگان ایرانی در این مسابقه، تاکید کرد: ۲۳۷ هنرمند ایرانی در بخش‌های مختلف این مسابقه بین‌المللی شرکت کردند که بسیار چشمگیر است و نشان می‌دهد هنرمندان کشورمان حساسیت‌شان نسبت به بحث مقاومت در عرصه بین‌الملل بسیار زیاد است.

وی ضمن اشاره به بازخورد و بازدید بسیار خوبی که از این نمایشگاه انجام شد اذعان داشت: آثار نمایشگاه «فلسطین تنها نیست» فقط در سایت ایران کارتون بیش از ۵۰۰ هزار بار دیده داشته و بعد از این در تبلیغات شهری هم ار این آثار استفاده خواهد شد.

دبیر مسابقه بین المللی کارتون کاریکاتور و پوستر «فلسطین تنها نیست» در پایان خاطرنشان کرد: هنرمندان معتبری از سراسر دنیا در این مسابقه شرکت کردند برای مثال هنرمند بزرگی در عرصه کارتون و کاریکاتور که که دبیر مسابقه بزرگ wold press cartoon بوده و با کشیدن کاریکاتور ترامپ و نتانیاهو در روزنامه نیویورک تایمز باعث شد تا لابی‌های صهیونیستی بعد از فعالیت ۱۷۰ ساله ستون کاریکاتور در این روزنامه این ستون را تعطیل کنند نیز در این مسابقه شرکت کرد.

گفتنی است، اختتامیه این نمایشگاه روز پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۱ به صورت زنده از شبکه افق پخش خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما