شناسهٔ خبر: 47069991 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون سپاه اردبیل مطرح کرد؛

مأموریت نظارت بر قرنطینه‌ها رویکرد جدید طرح سلیمانی در اردبیل

اردبیل- معاون هماهنگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: در حال حاضر مأموریت ما در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تقویت نظارت بر قرنطینه خانگی در کنترل بیماری کروناست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، شکرالله عبدی عصر پنجشنبه در جلسه قرارگاه طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در اردبیل اظهار کرد: از آبان ماه سال گذشته و بر اساس تفاهم نامه امضا شده بین سازمان بسیج و وزارت بهداشت، اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی را در پیشگیری و مقابله با ویروس منحوس کرونا شاهد هستیم که همچنان در پیک چهارم نیز ادامه اجرای این طرح را در مناطق شهری و روستایی نظاره گر می‌باشیم.

وی تصریح کرد: به صورت محله محور و با همکاری پایگاه‌های بسیج مساجد، بیماریابی با همراهی شبکه بهداشت و نظارت بر قرنطینه خانگی بیماران به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته و در کنار دایر کردن ۲۴ نقاهتگاه با یک هزار و ۷۱۵ تخت سعی داریم تا با یک مدیریت جامع زنجیره شیوع کرونا را قطع کنیم.

معاون هماهنگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: پیک اول بیماری دو ماه، پیک دوم سه ماه، پیک سوم چهار ماه و پیک چهارم نیز که بسیار سریع و گسترده رشد کرده است، در دو ماه اخیر مراکز درمانی و بیمارستانی را درگیر کرده و به دلیل وضعیت حادی که در هفته‌های گذشته شاهد بودیم، مرحله جدیدی از اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی را در شیوع کرونا شاهد هستیم.

عبدی افزود: پیش بینی می‌کنیم تا هفته‌های آینده روند نزولی در پیک چهارم آغاز شود ولی همچنان نگرانی و دغدغه ما از ورود ویروس جدید آفریقایی و برزیلی به مناطق مختلف کشورمان است که امکان شیوع گسترده این بیماری را بیش از گذشته افزایش داده است.

وی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: بر اساس تدبیر مسئولان کشوری و استانی طرح حاج قاسم سلیمانی با یک خرد جمعی و با رویکرد آگاه سازی، آموزش، بیماریابی، قرنطینه هوشمند، تشخیص و درمان آغاز شده و همچنان سعی بر این است تا در قالب این طرح با مأموریت تقویت نظارت قرنطینه خانگی بتوانیم وظایف خودمان را به شکل مناسب انجام دهیم.

عبدی اضافه کرد: به صورت هفتگی جلسات قرارگاه مقابله با بیماری کرونا با ریاست استاندار اردبیل و فرماندهی سردار بابازاده با سمت فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) و مسئولان علوم پزشکی، دادستان و در قالب چهار کمیته برگزار شده و تصمیم گیری های استانی و منطقه‌ای به انجام می‌رسد.

وی بیان کرد: به شکل ویدئوکنفرانس دیدگاه‌های مسئولان شهرستان‌ها را نیز در قالب این جلسات دریافت می‌کنیم تا با هم اندیشی که انجام می‌شود، مشکلات احتمالی احصا و راهکارها به صورت دقیق مورد توجه قرار گیرد.

واکسیناسیون در درب منازل انجام نمی‌شود

معاون سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل اظهار کرد: در بخش غربالگری تاکنون در سطح استان ۳۹۴ هزار و ۷۷۰ خانواده مورد سرکشی، غربالگری و تست کرونا قرار گرفتند که جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر را شامل می‌شود.

عبدی به شکل گیری شش هزار و ۵۶۰ تیم حمایتی، ۴۵ هزار تیم مراقبتی و ۴۷ هزار تیم نظارتی اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون ۲۵۰ هزار نفر روز نیروی انسانی بدون دریافت ریالی در قالب این طرح به کارگیری شده و هم اکنون نیز نظارت بر قرنطینه خانگی بیماران با تهیه و اهدای سبد معیشتی در حال انجام است.

وی تصریح کرد: کل مأموریت انجام شده در قالب این طرح با همراهی بسیجیان و گروه‌های جهادی با کارت و کاور مشخص انجام می‌شود و هیچ گونه سوءاستفاده در این زمینه مد نظر و مورد توجه نیست.

عبدی از آمادگی سالن‌های ۹ دی و صالحین برای انجام واکسیناسیون عمومی در گروه‌های سنی مختلف به شکل فراگیر خبر داد و گفت: سامانه ۴۰۳۰ در این زمینه آماده پاسخگویی به مردم در تزریق واکسن است.

وی به توزیع سبد معیشتی به تعداد ۲۶۷ هزار مورد به ارزش ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: در یک سال اخیر در کنار تهیه سبد معیشتی، سعی شده تا لوازم التحریر مورد نیاز دانش آموزان و همچنین تبلت، جهیزیه و کمک به آزادی زندانیان به همراه قربانی کردن دام سبک و سنگین برای تهیه غذا به نیازمندان به انجام برسد.

معاون هماهنگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل در مورد واکسیناسیون نیز خاطر نشان کرد: واکسیناسیون در درب منازل انجام نمی‌شود و با مراجعه گروه‌های سنی اعلام شده به مراکز بهداشتی و یا سالن‌های ۹ دی و صالحین واکسیناسیون فراگیر به انجام می‌رسد.

نظر شما