شناسهٔ خبر: 47069889 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

حجت‌الاسلام رییسی:

تسریع در تهیه واکسن و واکسیناسیون عمومی موجب آرامش مردم خواهد بود/ فساد در حوزه غذا و دارو مصداق بارز جنایت است

رئیس قوه قضاییه گفت: واکسن از هر کجا تهیه و از سوی مجموعه متخصصین وزارت بهداشت تایید شود، مردم استفاده می‌کنندالبته که برای مردم دلنشین‌تر است، تا واکسن تولید داخل را استفاده کنند.

صاحب‌خبر -

تسریع در تهیه واکسن و واکسیناسیون عمومی موجب آرامش مردم خواهد بود/ فساد در حوزه غذا و دارو مصداق بارز جنایت استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام رییسی رئیس قوه قضائیه عصر امروز در دیدار وزیر و جمعی از مسئولان بهداشت و درمان کشور و دست اندرکاران تولید واکسن مقابله با کرونا، از تلاش‌های پزشکان و کادر درمان برای صیانت از جان مردم در برابر ویروس کرونا تقدیر کرد.

حجت‌الاسلام رئیسی در این دیدار اظهار داشت: تسریع در تهیه واکسن و واکسیناسیون عمومی موجب آرامش مردم خواهد بود. واکسن از هر کجا تهیه و از سوی مجموعه متخصصین وزارت بهداشت تایید شود، مردم استفاده می‌کند. جمهوری اسلامی ایران با داشتن متخصصان و دانشمندانی که دارد شایسته آن است که نه فقط خود ایران بلکه منطقه و جهان از دستاورد‌های ارزشمند آن بهره‌مند شوند.

وی در ادامه گفت: وقتی نظر صاحب‌نظران این است که الان خطری کشور یا شهر و منطقه‌ای را تهدید می‌کند، حتماً باید به آن توجه شود فساد در حوزه غذا و دارو مصداق بارز جنایت است و از کسانی که با جان مردم بازی می‌کنند و سوداگرانی که برای منفعت شخصی دست به سودجویی می‌زنند نمی‌توان گذشت.

رییس دستگاه قضا بیان داشت: کسانی که برای کسب منفعت به مردم رحم نمی‌کنند یک جرم معمولی انجام نمی‌دهند و مرتکب خیانت شده‌اند نه ما و نه ملت از آن‌ها نمی‌گذریم. روحیه ضد فساد و برخورد با دست‎های ناپاکی که می‌خواهند فضا را ناسالم کرده و مسائل بسیار مهم و استراتژیک زندگی مردم را تحت الشعاع قرار دهند، باید با جدیت و حساسیت ادامه داشته باشد

وی ادامه داد: نظر متخصصین باید زمینه‌ساز تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها در حوزه زندگی اجتماعی باشد با بعضی محدودیت‌ها می‌توان از بسیاری خسارت‌های غیرقابل جبرانی که شاهد آن هستیم، کم کرد. بالا رفتن آمار خسارت‌های انسانی برای همه نگران‌کننده است و به هیچ وجه قابل قبول نیست. در دستگاه قضایی هم وقتی می‌خواهیم یک پرونده را بررسی کنیم از نظرات کارشناسان حوزه‌های مختلف استفاده می‌کنیم. این وضعیتی که یک باره بعد از تعطیلات نوروزی در کشور به وجود آمد، نشان می‌دهد که باید به طور جدی به نظرات متخصصان بهداشت و درمان توجه شود.

حجت‌الاسلام رییسی در پایان گفت: با وجود اخلال در این روند، سفر‌های خود را به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا متوقف کردیم دادستان‌ها و مجموعه نظارتی و قضاوتی، هر مساعدتی که می‌‎توانند در جهت ماموریت‌های بسیار بزرگی که امروز در جهت حفظ سلامت مردم بر عهده وزارت بهداشت و درمان است انجام دهند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما