شناسهٔ خبر: 47069829 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

ترس از تکثیر سلیمانی‌ها

اخیرا مدال شجاعت به یاد شهید سلیمانی از ایران به خانواده شهید پولاد هاشم‌اف از شهدای آذربایجان اعطاء شد و همسر شهید نیز از ایران تشکر کرد اما مادر شهید که با عروس اختلاف دارد با تحریک پانترک ها، مصاحبه کرده که ما مدال را پس می دهیم؛ در حالیکه وی مدالی دریافت نکرده که پس دهد!

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ برابر اظهار منبع آگاه، در آذربایجان درباره اهدا لوح و مدال "جایزه جهانی ایثار" به خانواده شهید پولاد هاشم‌اف از شهدای آذربایجان در جنگ قره باغ که به نام نامی ‎سردار شهید سلیمانی مزین است و برخی اخبار منتشره پیرامون حواشی آن گفت: از طرف دکتر ولایتی و مجمع بین‌المللی بیداری جهان اسلام مدال و جایزه ای به نام شهید سلیمانی برای شهدای شاخص جهان اسلام در نظر گرفته شده که در آذربایجان این نشان به ژنرال شهید "پولاد هاشم اف" تعلق گرفت و مدال به خانواده شهید یعنی همسر و فرزندان ایشان اعطا شد، همسر این شهید  شاخص آذربایجانی بابت این اقدام مراتب تشکر و قدردانی خود و فرزندانش را از ایران اعلام کرد.

 
وی ادامه داد: البته مادر این شهید گرانقدر به علت اختلافاتی که از گذشته با عروسش داشته، با تحریک پانترک ها در مصاحبه ای شرکت کرده ومدعی شده که مدال را پس می دهد و این در حالی است که وی اصلا مدالی دریافت نکرده که پس بدهد!
 
برابراظهارات این منبع مطلع: جریان پان ترک و ایرانگراهای لابی ارمنستان که مخالف روابط دو کشور هستند قصد دارند علیه یکدیگر، عقده گشایی کنند.

مهدی نعلبندی نیز در این باره در یادداشتی نوشت: اخیرا مدال شجاعت به یاد شهید سلیمانی به خانواده شهید پولاد هاشم‌اف اعطاء شد که کاری ارزشمند بود و آقایان موسوی سفیر جمهوری اسلامی و اجاق‌نژاد نماینده رهبرانقلاب در منزل شهید هاشم‌اف و آیین اهداء حضور یافتند و مدال به همسر و فرزندان شهید پولاد اهداء شد و همسر شهید نیز از ایران تشکر کرد. 

 
در روزهای شهادت شهید هاشم‌اف در تیرماه سال ۹۹ و در منطقه تووزِ قره‌باغ، پوسترهایی با عکس شهید پولاد و شهید حاج قاسم از سوی جوانان مومن جمهوری آذربایجان منتشر شد. 
 
در پی این رویداد دو اتفاق در جمهوری آذربایجان و یک اتفاق در ایران افتاد که قابل توجه است:
 
 اتفاق اول: یک هفته پس از اهداء مدال، مادر و برادر شهید پولاد به گوناذ تی‌وی گفته‌اند که مدال را قبول نکرده‌اند و پس خواهند داد. 
 
چند نکته در این باب‌قابل توجه است: 
 اول اینکه،  این دو بزرگوار مدالی نگرفته‌اند که پس دهند. مدال را همسر و فرزندان شهید پولاد گرفته‌اند؛ یعنی این دو تن که ظاهرا اختلافی از جنس اختلاف مادر شوهر و عروس نیز بینشان هست از سوی شعبه باکوی گوناذ،  عناصر پانترکیست و طیف یهودگرای حاکمیت تحت فشار قرار گرفته‌اند.
دوم اینکه،  این مدال به شهدای شاخص جهان اسلام، از خانواده شهید احمد شاه مسعود تا خانواده سردار سلیمانی اهداء شده‌ است و وزارتین خارجه و دفاع جمهوری آذربایجان از اهداء مدال اطلاع داشته، هماهنگ بوده‌اند. 
سوم اینکه،  آتش‌بیار این معرکه جهاندار بای‌اوغلو از پان‌ترکیست‌های تجزیه‌طلب است. این رویداد طلیعه حضور گوناذ در باکوست و در تضاد با مواضع پرزیدنت الهام علی‌اف در منطقه جبرییل است که پل خداآفرین را پل دوستی نامیدند. 
 
چهارم اینکه برخی سرویس‌های ترکیه نیز در ایجاد این اختلاف نقش داشته‌اند. 
 
شخص اردوغان از دیرباز نسبت به جایگاه حاج قاسم در جهان اسلام حسادت می کرده است و از این که حاجی نگذاشت اردوغان وارد موصل شود کینه عمیق او را به دل دارد.
 
 اتفاق دوم : حمله سنگین رسانه‌ای برای اخراج سفیر ایران و آقای اجاق‌نژاد در مدراتور آغاز شده است.  
 
 اتفاق سوم : عناصری در ایران به سفیر جمهوری حمله‌ور شده، خواهان عزل او هستند. این عناصر از چند روز قبل با ایجاد شبهه در درستی این عمل به مخالفت با آن پرداختند. 
 
 همسویی پان‌ترکیسم و جریان پهلوی‌گرا و سیدجوادی در این ماجرا قابل تامل است. هر دو طیف در مخالفت با جبهه مقاومت متفق‌القول هستند. 
 
صهیونیست‌ها، طیف اردوغان و تجزیه‌طلبان ایرانی از آوازه حاج قاسم در قفقاز وحشت دارند. 
 
اقدام ارزشمند آقایان موسوی و اجاق‌نژاد نیاز به حمایت دارد و تخریب‌ها نه تنها نتیجه نخواهد داد؛ که موجب گسترش فرهنگ شهادت در قفقاز نیز خواهد شد. 
و در پایان باید گفت بهترین راهبرد در قفقاز گفتمان هفده ربیع حضرت آقاست و دشمنان این گفتمان در دو سوی مرزها و در قفقاز و آناتولی نیز مشخص‌اند. 
 
انتهای پیام؛

نظر شما