شناسهٔ خبر: 47069547 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه میبد:

مشکلات نظام تعلیم و تربیت دوره ابتدایی با پژوهش رفع شود

یزد- ایرنا- امام جمعه شهر میبد گفت: رفع مشکلات نظام تعلیم و تربیت در دوره ابتدایی به صورت پروژه تحقیقاتی برای ارتقای رشد اجتماعی ،اخلاقی و شخصیتی دانش آموزان و همچنین مراقبت و حفاظت از آنها در برابر آسیب‌ها مورد توجه قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا اعرافی روز پنجشنبه در نشستی با مسوولان شهرستان افزود: آسیب‌ های نظام تعلیم و تربیت مشکلاتی را برای خانواده ها به وجود می‌آورد و بسیار هم مهم است که این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان میبد اظهار کرد: مقرر شد تمامی مصوبه های شورای آموزش و پرورش بازخوانی و بازنگری شود که به دنبال آن ۴۰ محور اصلی استخراج شد که باید مکتوب و به صورت گزارش تحلیلی ارایه تا مشخص شود کدام مصوبه‌ها محقق شد و کدام از مصوبه ها محقق نشد و نیاز به ارایه طرح دارد و اگر محقق شده،  باید ادامه پیدا کند ، برنامه و طرح ارایه شود.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور ادامه داد: یکی از مصوبه‌ها آماده‌سازی و برگزاری دوره‌های آموزشی برای نسل جدید مدیران است تا با همت بلند ، آگاهی و مهارت های لازم وارد عرصه مدیریت در آموزش و پرورش و مدارس شوند با توجه به اینکه سرنوشت دانش آموزان به دست آنهاست.

وی همچنین از خیران و مسوولان شهرستان خواست اولین اولویت خود را حمایت و همکاری با نظام تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش قرار دهند.

امام جمعه میبد در ادامه از مسوولان اداره اوقاف و امور خیریه و نیز آموزش و پرورش شهرستان خواست  در ارتباط با برآورد تعیین بهای موقوفه ها و پرداخت آن و اولویت قرار دادن موقوفه‌ها برای ساخت مدرسه و کلاس‌های درس همکاری کنند.

وی مورد توجه قرار دادن اصول معماری ایرانی و اسلامی در ساخت و ساز فضاهای آموزشی از سوی مهندسان و خیران را نیز خواستار شد.

حسین فلاح فرماندار میبد هم در این نشست بر اولویت قرار دادن ساخت و ساز مدرسه و تامین تجهیزات برای تعدادی از رشته‌ها و مدرسه‌های نیازمند به کمک و حمایت و بازسازی تاکید کرد.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی نیز نیاز به احداث دبیرستان ویژه دانش آموزان دختر ازدواج کرده مورد درخواست مدیران مدارس و همچنین حجم سنگین مطالب کتاب های درسی در دوره ابتدایی به عنوان بخشی از مشکلات اشاره کرد.

سید جلیل میرمحمدی میبدی ایجاد صندوق ذخیره برای کمک به دانش آموزان نیازمند و متوقف کردن جداسازی دانش آموزان و سوق دادن  تعدادی از آنها به سمت مدارس خاص مانند شاهد، نمونه و استعدادهای درخشان را هم خواستار شد.

محمد رضا کارگر رییس آموزش و پرورش میبد هم گزارشی از برنامه گرامیداشت روز معلم و تکریم همکاران برتر سال ، ارتباط  تلفنی با ۲۰ فرزند شهید معلم شاغل در آموزش و پرورش و عیادت از معلمان بیمار ارایه و به پرداخت بهای موقوفه ها و پیگیری ساخت ۲ مدرسه در بفروئیه نیز خبر داد.

در این نشست از مسوولان اداره راه و شهرسازی و یک خیر میبدی تجلیل شد.

یک هزار و ۷۰۰ معلم عهده دار تعلیم و تربیت ۲۲ هزار و ۶۰۰ نفر از دانش آموزان میبد هستند.

مرکز شهرستان ۱۰۶ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.

نظر شما