شناسهٔ خبر: 47069406 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

طراحی آیفون ۱۳ پرو مکس را در ویدیو بررسی ماکت این گوشی ببینید

Phone Arena

صاحب‌خبر -

ماکت دقیقی از آیفون ۱۳ پرو مکس – iPhone 13 Pro Max در اختیار یک کانال یوتیوب قرار گرفته است تا به بررسی تفاوت‌های طراحی آن با نسل قبلی بپردازد.

اخیراً ماکت یک دستگاه آیفون ۱۳ پرو مکس در اختیار کانال یوتیوب Unbox Therapy قرار گرفته است که گفته می‌شود شباهت زیادی با نمونه اصلی دارد.  اگرچه این دستگاه کار نمی‌کند، اما دید خوبی نسبت به پرچمدار امسال اپل به ما می‌دهد.

ماکت گوشی‌ها معمولاً بر اساس مشخصات شایعه شده ساخته می‌شوند. البته سازندگان گوشی نیز چند ماه قبل از عرضه، اطلاعات محصول خود را در اختیار تولید کنندگان لوازم جانبی گوشی قرار می‌دهند، و این مسئله اتفاق عجیبی نیست.

ابعاد آیفون ۱۳ پرو مکس مشابه آیفون ۱۲ پرو مکس است

طراحی آیفون ۱۳ پرو مکس طراحی آیفون ۱۳ پرو مکس

ماکت نمایش داده شده از آیفون ۱۳ پرو مکس در این ویدیو بسیار آشنا به نظر می‌رسد، زیرا از نظر طراحی کلی تفاوت زیادی با آیفون ۱۲ پرو مکس ندارد، که البته مطابق با اطلاعات و رندرهای منتشر شده قبلی است. هرچند مهم جزئیات است و در اینجا نیز شاهد دو تغییر مهم هستیم.

اول از همه طراحی آیفون ۱۳ پرو مکس نشانگر ناچ مشخصاً کوچک‌تری در مقایسه با نسل قبلی است، اگر بخواهیم دقیق بگوییم عرض آن ۸.۳۱ میلی‌متر کمتر شده است. اسپیکر دیگر در ناچ نیست و در حاشیه‌ی بالایی جای گرفته است و متعلقات دوربین TrueDepth نیز به شکل فشرده‌تری در کنار هم قرار گرفته‌اند.

تغییر قابل توجه بعدی در طراحی آیفون ۱۳ پرو مکس به چینش دوربین مربوط می‌شود. انتظار می‌رود که گوشی جدید اپل از دوربین فوق عریض بهبود یافته با گشودگی دیافراگم f/1.8 به جای نمونه قبلی که دارای دیافراگم f/2.4 بود، بهره گیرد. هرچقدر که ضریب اف کمتر باشد،‌ گشودگی لنز بیشتر خواهد بود و نور بیشتری دریافت می‌کند که در نهایت به ثبت تصاویر بهتر مخصوصاً در نور کم منجر خواهد شد.



گفته می‌شود بهبودهای دیگری نیز در راه خواهد بود. ازجمله اینکه سایز پیکسل‌ها به ۲ میکرومتر افزایش خواهد یافت که باز هم به دریافت نور بیشتر کمک خواهد کرد. به خاطر این تغییرات، سایز ماژول‌های دوربین احتمالاً افزایش خواهد یافت که ماکت آیفون ۱۳ پرو مکس نیز همین را نشان می‌دهد.

همه این‌ها مربوط به تغییرات بیرونی بود. همه‌ی دکمه‌ها و درگاه‌ها سر جای خود هستند که خط بطلانی بر شایعات مربوط به طراحی بدون درگاه آیفون ۱۳ پرو مکس می‌کشد.

گفته می‌شود اپل در شهریور ماه از سری آیفون ۱۳ رونمایی خواهد کرد. احتمالاً قدرت پردازشی این گوشی‌ها توسط پردازنده آ ۱۵ بایونیک اپل تأمین خواهد شد و نرخ تازه‌سازی صفحه نمایش مدل‌های پرو نیز ۱۲۰ هرتز خواهد بود. همچنین گفته می‌شود که آیفون‌های ۲۰۲۱ از حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش برخوردار هستند. اگر این شایعات به واقعیت تبدیل شوند، بدون شک آن‌ها در زمره بهترین گوشی‌های امسال قرار خواهند گرفت.

برچسب‌ها:

نظر شما