شناسهٔ خبر: 47069179 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندارخراسان شمالی

دستگاههای اجرایی ارتباط خود را با دانشگاهها افزایش دهند

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت : دستگاههای اجرایی ارتباط خود را با دانشگاهها و موسسات آموزش عالی به منظور ایجاد راهکار مناسب برای رفع مشکلات استانی افزایش دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی شجاعی  روز پنجشنبه در هفته سرآمد در آیین تجلیل از اساتید برتر دانشگاهها و موسسات آموزش عالی استان خراسان شمالی اظهارداشت : استفاده از ظرفیت های دانشگاهها و مراکز آموزش عالی برای دستیابی به راهکارهای مناسب علمی و طرح های پژوهشی باید در دستور کار مدیران دستگاههای اجرایی قرار گیرد.
وی اضافه کرد : بهره گیری از طرح های پژوهشی و ایده های علمی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی می تواند مدیران دستگاههای اجرایی را در رفع سریع مشکلات و نابسامانی ها کمک کند.
نماینده عالی دولت در استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد : تجربه مدیریت استان در استفاده از این ظرفیت ها برای حل علمی مشکلات و مسایل پیش رو الگوی موفق و قابل تعمیم  است و 
 این امر موجب  می شود تا جوانان نیز الگو برداری کرده و در این راستا حرکت کنند.
استاندار خراسان شمالی شاخص پیشرفت و آبادانی کشور و هر جامعه ای توجه به علم؛ آموزش و پژوهش بوده  است چرا که رسیدن به توسعه با این شاخص ها قطعی است.
شجاعی تصریح کرد : جدایی از مسیر علم  آزمون و خطا  را در فعالیت های اجرایی و تصمیم گیری افزایش می دهد و اتصال ما به مراکز علمی و بهره گیری از طرح های پژوهشی موجب کاهش آموزن و خطا در کارهای اجرایی  خواهد شد.
نماینده عالی دولت با اشاره به توسعه زیرساخت های آموزش عالی در استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد : همه گیری ویروس کرونا باعث شد تا از این زیرساخت برای برگزاری رویدادهای علمی در سطوح ملی به درستی استفاده نشود و  اگر همه گیری ویروس کرونا نبود ، بدون شک این استان میزبان بسیاری از رویدادهای علمی بود.
شجاعی اضافه کرد : خراسان شمالی نیازمند برگزاری رویدادهای علمی کشوری و تبادل اطلاعات با نخبگان و استعدادهای برتر کشوری  است و این کار مسیر توسعه این استان هموارتر  می کند.
وی افزود : دغدغه های نظام آموزشی کشور بر سایر بخش ها اثر می گذارد به طوری که اگر بخش آموزش عالی دچار آسیب شود بدون شک سایر بخش ها نیز متزلزل می شوند.
استاندار خراسان شمالی در این نشست بر بهره گیری از دستاوردهای علمی و پایان نامه های اساتید دانشگاهها در حوزه اجرایی تاکید کرد
اجرای طرح آمایش آموزش عالی 
رییس دانشگاه معین استان خراسان شمالی  سیاست های آموزش عالی را کاربردی کردن آموزش های دانشگاههای دانست  افزود : براساس این سیاست ها هشت تکلیف برای استان های کشور از جمله خراسان شمالی در نظر گرفته شد.
دکتر احمد محقر ماموریت گرایی، مهارت آموزشی، ساماندهی و مدیریت نیروی انسانی و شبکه سازی علمی را مهمترین ماموریت دانشگاههای دولتی در راستای اجرای آمایش آموزش عالی در استان ها بیان کرد و اظهارداشت : براساس این طرح یک دانشگاه به عنوان معین به منظور ساماندهی آموزش عالی در استان ها انتخاب شد.
وی طرح های تجمیع، ادغام و الحاق را از برنامه های اصلی طرح آمایش و ساماندهی مراکز آموزش عالی در استان های کشور بیان کرد.
 در استان خراسان شمالی افزون بر  ۲۸ هزار و ۴۷۶ دانشجو در ۳۴ مرکز آموزش عالی تحصیل می کنند که با اجرای طرح آمایش آموزش عالی تعداد  دانشگاههای و مراکز آموزش عالی به ۲۹ مرکز می رسد و پیش بینی می شود که تعداد دانشجویان نیز به ۳۴ هزار نفر برسد.

نظر شما