شناسهٔ خبر: 47068703 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

توصیه های لازم برای محافظت در برابر باران های شدید بهاری

سخنگوی سازمان آتش نشانی با اشاره به اینکه تا این لحظه شاهد حادثه نبودیم به چندین نکته ایمنی برای محافظ بیشتر در برابر حوادث جوی تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا؛ جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی با اشاره به آخرین وضعیت جوی و حوادثی که عموما در این مواقع رخ می دهد، گفت:  باران مقطعی بوده است و در این موارد حوادثی رخ می دهد که مهم ترین آن ها افتادن اشیا و سنگ نما و درختان است اما تا به این لحظه بحث حادی که منجر به مصدومیت و یا بستن خیابانی شود، نداشتیم.

او افزود:  بهار فصل تغییرات جوی ناگهانی است و ممکن است بعداز ظهرها اتفاقاتی رخ دهد. افراد سعی کنند که در فضای باز قرار نگیرند، نزدیک درختان کهنسال، زیر کابل های برق، نزدیک ساختمان های در حال ساخت و... قرار نگیرند.

ملکی تصریح کرد:  اجسام سنگین مانند گلدان را لب بالکن قرار ندهید. احتمال وزش باد و افتادن این اجسام وجود دارد همچنین  قرار گرفتن در بلندی که احتمال صاعقه وجود دارد را منع می کنیم. از سوی دیگر قرار گرفتن در لب بلندی احتمال سقوط را دو چندان می کند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: افراد لب رودخانه ها قرار نگیرید. رانندگان بیشتر احتیاط کنند چرا که محدودیت دید وجود دارد. عابرین در عبور از خیابان هم دقت کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما