شناسهٔ خبر: 47068701 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین:

ضعف در فرهنگ سهامداری یک آسیب جدی است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین گفت: ضعف در فرهنگ سهامداری و بی تفاوتی به تصمیمات و شرکت نکردن در مجامع و انزاوا در تصمیم گیریها می تواند سودآوری این بخش را بشدت تحت تاثیر قرار دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ در جلسه ای با حضور  لطف الله سیاهکلی رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین، فرزین بهنامی فر مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان، زکی زاده  مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری، مهدی بخشنده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان و ملکی نماینده اداره کل بازرسی استان در محل اتاق بازرگانی قزوین، ابهامات موجود و نگرانی ها از روش برگزاری مجامع استانی و تعیین هیئت مدیره سهام عدالت مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت. 

فرزین بهنامی فر در این نشست که ظهر پنجشنبه در اتاق بازرگانی برگزار شد اظهارداشت: در خصوص روشنگری مردم و اطلاع رسانی از وضعیت سهام عدالت بیش از 50 نشست، جلسه، مصاحبه با رسانه ها صورت گرفته تا مردم را در جریان وضعیت سرمایه های خود در قالب سهام عدالت قرار دهیم این اطلاع رسانیها در سطح ملی و از طریق شبکه های صدا و سیمای کشور و جراید کشوری و خبرگزاری ها هم انجام شده اما هنوز عده ای اظهار بی اطلاعی می کنند.

سهام عدالت 66

وی بیان کرد:  با مشخص شدن مدیریت مستقیم و غیر مستقیم دربخش سهام عدالت تلاش کردیم مردم با آگاهی کامل تصمیم بگیرند که خودشان در مدیریت سهام نقش داشته باشند یا آن را به اعضا هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری استان تفویض کنند و در مورد این سهامداران همچنان این نگرانی وجود دارد که تمایلی به مشارکت فعال و سجامی شدن و حضور در مجمع الکترونیکی نداشته باشند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین یادآورشد: این وضعیت موجب شده فرهنگ سهامداری در استان و کشور ضعیف باشد در حالی که انتظار داریم خود سهامداران به سرنوشت سرمایه هایشان اهمیت دهند و بی تفاوت نباشند و براحتی سهام خود را از دست ندهند.

بهنامی فر گفت: شاید سهم هر فرد در بخش سهام عدالت به صورت انفرادی اندک باشد اما همین سرمایه ها وقتی در کنار هم قرار می گیرد چندین  میلیارد تومان در استان ظرفیت مالی ایجاد می کند که 6 هزار میلیارد تومان آن مربوط به سهامدارانی است که روش غیر مستقیم را برگزیده اند که می تواند منبع بزرگ مالی برای بسیاری از طرح های عمرانی و اقتصادی سودآور باشد.

وی اضافه کرد: نگاه دولت این است که همه کارها توسط خود مردم انجام شود و انگیزه و قصد دخالت ندارد و از تمام ظرفیتها برای آگاهی بخشی سهامداران استفاده کرده و خواهد کرد.

سهام عدالت 3

بهنامی فر گفت: وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان بورس تلاش می کنند تا بستری فراهم شود تا سهامدارانی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند و سهامدار شرکت سرمایه گذاری استانی شده اند به حقوق خود واقف شده و در انتخاب اعضای هیئت مدیره جدید شرکت مشارکت کنند و آینده سهام خود را تضمین کنند که امیدواریم سهامداران محترم نسبت به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین تصریح کرد: دیدگاههای کارشناسی خود را برای صیانت از سرمایه های مردم ارائه می کنیم و آمادگی داریم در مباحث کارشناسی با ارائه های ایده های اجرایی به نمایندگان کمک کنیم تا این وضعیت مدیریت شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما