شناسهٔ خبر: 47068370 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

خالق اتریوم لقب جوان ترین میلیاردر دیجیتالی را از آن خود کرد

rt

صاحب‌خبر -

اتریوم اخیرا با رشد قیمت چشمگیری در بازارهای جهانی مواجه شد و در همین راستا خالق آن یعنی ویتالیک بوترین توانست لقب جوان ترین میلیاردر دیجیتالی را از آن خود کند.

ویتالیک بوترین، خالق اتریوم پس از افزایش قیمت این ارز رمز توانست لقب جوان ترین میلیاردر در تاریخ بازار ارزهای دیجیتالی در جهان را به خود اختصاص دهد. قیمت ارز دیجیتالی Ethereum که به عنوان رقیب بیت کوین محسوب می‌شود اخیرا به قله ۳۲۰۰ دلاری رسید و توانست ارزش دارایی‌های خالق خود را به بیش از ۱ میلیارد دلار برساند.

آشنایی با خالق اتریوم

اتریوم اتریوم

ویتالیک بوترین متولد روسیه است، اما در کودکی به کانادا مهاجرت کرد و هم‌اکنون به عنوان یک برنامه نویس کانادایی شناخته می‌شود. البته بوترین از سال ۲۰۱۷ در سنگاپور زندگی می‌کند. در کیف پول دیجیتالی وی حدود ۳۳۳ هزار و ۵۲۱ توکن اتریوم وجود دارد که ارزش آن پس از افزایش قیمت این رمزارز اکنون به بیش از ۱.۱۶ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است. اتریوم که به عنوان رقیب اصلی بیت کوین محسوب می‌شود از ابتدای سال ۲۰۲۱ تا به امروز قیمت آن حدود ۴ برابر افزایش پیدا کرده است.

بوترین در سال ۲۰۱۳ ارز مجازی Ethereum را بر پایه فناوری بلاک چین ایجاد کرد و اکنون در سن ۲۷ سالگی توانست به جوان ترین میلیاردر دیجیتالی جهان تبدیل شود. در حال حاضر اتریوم در میان ارزهای دیجیتالی در جهان دارای بیشترین نرخ مبادله بوده و ارزش کل بازار آن بیش از ۴۰۰ میلیارد دلار است.

نظر شما